הורדם לאחר שחלה בקורונה - וכשהתעורר גילה שאביו נפטר מהנגיף

קובי אלחייני, צעיר בן 40 ללא מחלות רקע ולא מעשן, היה תלוי 3 שבועות בין חיים למוות בביה"ח ברזילי. בזמן שהוא נאבק על חייו, גופו של אביו קרס. כעת הוא מחכה לפגוש את אימו - שחלתה אף היא

זמן צפייה: 03:59

קובי אלחייני, צעיר בן 40 ללא מחלות רקע ולא מעשן, היה תלוי במשך שלושה שבועות בין חיים למוות, כשהוא מורדם ומונשם בבית החולים "ברזילי" שבאשקלון. כשהתעורר השבוע גילה לחרדתו שאביו מת מהנגיף. כעת, הוא ממתין לפגוש את אמו החולה, שנשלחה לבידוד במלונית. לרופאים שטיפלו באלחייני הייתה מעט מאוד אופטימיות שיצליח לצאת מזה. "הכול התחיל ימים ספורים אחרי פורים", הוא סיפר, "כבר התחלתי להרגיש לא טוב בבית, גם אני וגם אבא שלי. החום עלה, לקחתי כדורים והוא ירד. עלה, לקחתי כדורים והוא ירד. אף אחד ממד"א לא היה מוכן לבוא ולעשות לי בדיקות, למעשה היה פרק זמן של שבוע פלוס שנלחמתי בבית וקיוויתי שזה לא זה".

אלחייני ואביו אושפזו במצב קל ואמם, שנדבקה אף היא בנגיף, נשלחה לבידוד בבית מלון. בתוך מספר ימים מצבם של האב ובנו הידרדר ושניהם מורדמים ומונשמים. לאחר שבוע, גופו של האב קרס והוא נפטר. "לא ידעתי, סיפרו לי את זה רק אחר כך", הוא משחזר. "אתה לא רוצה באמת לחשוב על זה אבל אני כן זוכר פעם אחת בדיעבד שהאחים שלי באו לבקר אותי, וראיתי מהחלון שאחי לא מגולח וזה לא מתאים לו, לא להיות מגולח. מצד אחד, אתה מתחיל לחשוב. מצד שני, אתה יודע שיש לך מאבק קשה משל עצמך ואז אתה לא בטוח שאתה רוצה באמת להתמודד עם זה כרגע".

קובי אלחייני
קובי אלחייני | צילום: חדשות 13

והמאבק הזה היה לא פשוט. הרופאים שטיפלו באלחייני לא הצליחו לייצב את מצבו, ואז הגיעו הדיווחים על טיפול ניסיוני שעוזר לחולים קשים באיטליה ובארה"ב. ב"ברזילי" החליטו לנסות. ד"ר בוריס גולצמן, מנהל מחלקת הקורונה בביה"ח ברזילי סיפר כי "זה מצב מאוד נדיר. בן אדם בריא שאפילו לא מעשן, מפתח מחלה קטלנית עם סימנים של קריסה רב-מערכתית. מצבו כבר היה כזה שלא נותרה לנו ברירה, אלא להנשים אותו. בשלב שכבר יש סימנים ראשוניים של קריסת מערכות, אנחנו מחליטים על מתן טיפול חמלה. הטיפול הזה חוסם את אחד המתווכים ומפחית את התגובה הדלקתית של הגוף".

בימים הקרובים אלחייני אמור להשתחרר אל ביתו סוף סוף ולהתאחד עם אמו, שאמורה גם היא לעזוב את מלון המבודדים. "כל עוד אני נמצא במצב שאני נמצא בו, אני שמח שלפחות אימא שלי נמצאת שם ולא צריכה להכיל גם את ההתמודדות איתי עכשיו, ובסופו של דבר אנחנו ניפגש בבית וכמשפחה נצא מחוזקים ומלוכדים מהחוויה המטלטלת הזאת", סיכם אלחייני.