לאחר הפגנת המשפחות: מד"א ביצע בדיקות קורונה בדיור המוגן בב"ש

אחרי הפרסום בחדשות 13 לפיו אחד הדיירים בדיור המוגן "משען" מת וחמישה נדבקו בנגיף, ילדיהם הפגינו מחוץ לבית האבות ודרשו לבדוק את כל הדיירים. כעבור שעות, החל הארגון לבצע בדיקות במקום

זמן צפייה: 01:30

צוותים של מד"א הגיעו היום (ראשון) לבצע בדיקות קורונה בדיור המוגן "משען" שבבאר שבע. זאת, לאחר שמשפחות הדיירים הפגינו הבוקר מחוץ למקום, לאחר הפרסום בחדשות 13 לפיו חמישה מהדיירים נדבקו בנגיף הקורונה ואחד מת. המשפחות דורשות לבצע בדיקות לכולם, וכמו כן שמנהל המקום יתן להם את כלל הפרטים והמידע בנוגע להתפרצות בנגיף במקום.

בת משפחה של אחת הדיירות פנתה למנהל הרפואי במקום, אלכסנדר גינצבורג, ואמרה לו כי "החולה ישב שבוע ימים עם חום ואף אחד לא דיבר על זה. למה לא כולם עושים את הבדיקה של הקורונה?".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2903201639' autoplay='0' credit='' desc='צוותים של מד"א הגיעו לבצע בדיקות קורונה בדיור המוגן בב"ש' kid='1_0pdff0pl' duration='78'']

כזכור, אמש פורסם כי שלוש דיירות נוספות מבית הדיור המוגן "משען" שבבאר שבע אושפזו בבית החולים סורוקה לאחר שנדבקו בקורונה, ומצבן קשה. זאת, לאחר שביום לפני כן הלך לעולמו אברהם ארושס כתוצאה מהנגיף - שגם הוא התגורר בבית האבות.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2903201027' autoplay='0' credit='' desc='עימות בין ילדי הדיירים לבין הרופא של משען' kid='1_czlumarh' duration='90'']

דיירת נוספת במקום אושפזה אף היא ביום חמישי לאחר שנדבקה בנגיף. משרד הבריאות הבטיח לשלוח צוותי רפואה וסיעוד לתגבור וטיפול בדיירים הנמצאים בבידוד. אנשי הצוות שבאו עם החולים במגע הוכנסו לבידוד על פי הנהלים. כמו כן הושמו בבידוד גם כל 28 דיירי המחלקה הסיעודית. שני דיירים נוספים מהמחלקה הסיעודית, שלא הראו סימני מחלה כלל - אך נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה, שוהים כרגע בחדר מבודד וממתינים להחלטת משרד הבריאות על המוסד הרפואי אליו הם יפונו.

הפגנת הורי הדיירים בדיור מוגן בבאר שבע
הפגנת הורי הדיירים בדיור מוגן בבאר שבע | צילום: חדשות 13

בתה של אחת הדיירות הצהירה אתמול: "אם אני לא אקבל טלפון ממי שצריך לתת לי את כל התשובות הנכונות - אדאג לכך שכל המשפחות של כל הדיירים יגיעו לפה. אני לא אוותר על כך".

ביום שישי הובא למנוחות ארושס, אחד הדיירים שחלה בקורונה. רק אז הבינו בני משפחתו שהוא התלונן במשך כמה ימים על חום וקוצר נשימה, אבל לא נבדק. משמעות הדבר היא שארושס יכול היה להדביק כל אחד מבני המשפחה שלו.

צוותים של מד''א הגיעו לבצע בדיקות קורונה בדיור המוגן בב''ש
צוותים של מד''א הגיעו לבצע בדיקות קורונה בדיור המוגן בב''ש | צילום: חדשות 13

מלי אביעוז, בתו של אחד הדיירים, העידה כי "אתמול בכריזה כרזו לדיירים שהם נכנסים לבידוד ולא לצאת מהחדרים וזהו, וכאן זה נגמר". אביעוז הוסיפה כי "זו הרי פצצה מתקתקת, ולא עשו להם בדיקות".