הנגיף הקטלני: חברת תעופה סינית ראשונה ביטלה את כל טיסותיה

סצ'ואן איירליינס החליטה להשהות טיסותיה ליעדים בכל רחבי העולם, בהם בקו תל אביב-בייג'ינג. הטיסות יופסקו באמצע חודש פברואר – ויחודשו בתחילת מארס. מניין הקורבנות מהווירוס עלה ל-81

נשים עוטות מסכות רפואיות בשדה התעופה בבייג'ינג | צילום: רויטרס

הנגיף הסיני: חברת התעופה סצ'ואן איירליינס הודיעה היום (שני) על ביטול טיסותיה ליעדים ברחבי העולם - בהם בקו תל אביב-בייג'ינג. זאת מתוך חשש להתפשטות וירוס הקורונה. הטיסות יופסקו באמצע חודש פברואר, ויחודשו בתחילת חודש מארס.

על פי הרשויות בסין, מניין הקורבנות בנגיף עלה היום ל-81 - לעומת 56 אתמול. מספר הנדבקים זינק גם הוא לכ-3,000, בהם יותר מ-400 במצב קריטי. החשד הוא שעוד 5,800 בני אדם נדבקו.

ראש ממשלת סין הגיע היום לעיר שממנה התפשט הנגיף, ווהאן, כדי להבהיר שהממשלה נחושה להשתלט על המצב. נשיא ארה"ב טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו נמצאים בקשר קרוב עם סין, הצענו להם ולנשיא שי כל עזרה שיצטרכו. המומחים שלנו יוצאים מן הכלל".

עוד בחדשות 13:

הנגיף הסיני: מקרה מוות ראשון בשנגחאי; חולה אובחן בקנדה

הנגיף הסיני: נאסר על יציאת קבוצות תיירים מהמדינה

הנגיף הסיני- עובדים מסיכות בשדה התעופה
הנגיף הסיני- עובדים מסיכות בשדה התעופה | צילום: חדשות 13

בד בבד, ממשלת סין האריכה בשלושה ימים את החג הלאומי לרגל השנה החדשה עד יום ראשון, צעד חריג שטרתו למנוע מחצי מיליארד בני אדם להפיץ את הנגיף הקטלני בדרכם חזרה לשגרה.

ראש עיריית ווהאן הודה היום כי הטיפול הראשוני בנגיף לא היה מספיק טוב, וכי המידע עליו לא פורסם לציבור בזמן. העירייה גייסה יותר מ-300 אוטובוסים ו-6,000 מוניות שמסיעים נוסעים למקומות חיוניים ואת החולים לבתי החולים. בשנגחאי הממשלה אסרה על עסקים לשוב לפעילות עד 10 בפברואר, חוץ מחברות של מוצרים רפואיים ומרוכלים.

בתוך כך, הנגיף מוסיף להתפשט והגיע עד לקנדה - שם הודיעו אתמול הרשויות כי תושב המדינה, אשר חזר לאחרונה מטיול בסין, אובחן כנגוע בווירוס. קנדה מצטרפת לארצות הברית, צרפת, אוסטרליה, סעודיה ומדינות נוספות ברחבי העולם, שם התגלו בימים האחרונים מקרים ראשונים של הידבקות. משרד החוץ של ארה"ב הודיע כי בשל החשש מהתפרצות הנגיף הוא יפנה את עובדיו המוצבים בקונסוליה בווהאן.

אנשים עוטים מסכות ברכבת בסין
אנשים עוטים מסכות ברכבת בסין | צילום: רויטרס

העיר טיאנג'ין השביתה את התחבורה הציבורית בעיר - בדיוק כמו שעשו בבייג'ינג יומיים קודם לכן. נשיא סין, שי ג'ינפינג, הזהיר כי "המצב חמור - ההדבקה בווירוס מאיצה". אין לימודים בשנגחאי וערים נוספות עד חודש פברואר. שנת הלימודים האקדמית תידחה. הפוליטבירו התכנס לדיון חירום. ארצות הברית שלחה מטוס להוצאת הקונסוליה שלה מווהאן.

במקביל, הסגר על מחוז ווהאן שבסין מתרחב, ולפי שעה 11 ערים שבהן יותר מ-30 מיליון תושבים, נסגרו לתנועה בתחבורה ציבורית. משרד הבריאות בבייג'ינג טרם מסר הערכה מתי יוסרו הגבלות התנועה.

ילדה בתחנת הרכבת בהוואן שבסין
ילדה בתחנת הרכבת בהוואן שבסין | צילום: רויטרס

הנגיף החדש גורם לדלקת ריאות קשה שעלולה לדרדר במהירות את הלוקה בה לסכנת חיים של ממש. רובם המוחלט של המקרים המתועדים התגלו, כאמור, בעיר ווהאן, ועל פי המרכז לבקרת המחלות במדינה - התברר כי מקור הנגיף היה בשוק מסחרי ובלתי חוקי של חיות בר שהתקיים בעיר.

בסוף השבוע הודיעה סין על איסור כל יציאת קבוצות תיירים מתחומי המדינה בשל התפרצות נגיף הקורונה. כמו כן, כניסת ויציאת אוטובוסים מהבירה הסינית, בייג'ינג, נחסמה. נשיא סין, שי ג'ינפינג, הזהיר כי "המצב חמור - ההדבקה בווירוס מאיצה".