מניין ההרוגים ממשיך לעלות: 106 בני אדם מתו מנגיף הקורונה

מספר הנדבקים בווירוס הכפיל את עצמו ביממה האחרונה, ועומד על יותר מ-4,500 חולים ב-16 מדינות • צרפת, קוריאה הדרומית ויפן יסייעו בפינוי אזרחיהן מהמדינה; הונג קונג תבטל תחבורה ציבורית

אנשים עוטים מסכות ברכבת בסין
אנשים עוטים מסכות ברכבת בסין | צילום: רויטרס

הנגיף הסיני: מניין המתים מסיבוכי הווירוס שהתגלה בסין עלה, ועומד היום (שלישי) על 106 בני אדם. מספר הנדבקים בנגיף הכפיל את עצמו ביממה האחרונה, ועומד כעת על יותר מ-4,500 חולים – מרביתם בסין, וכמה עשרות ב-15 מדינות נוספות.

ממשלת סין ממשיכה להיאבק בתפוצת המחלה, ועשרות מיליוני בני אדם במחוז ווהאן שבו התגלה הנגיף, עדיין תחת הסגר. בחלק מהערים מחויבים האזרחים להסתובב עם מסכות רפואיות כאשר הם יוצאים מבתיהם.

עוד בחדשות 13:

הנגיף הקטלני: חברת תעופה סינית ראשונה ביטלה את כל טיסותיה

עקב הנגיף: משרד הבריאות ממליץ להימנע מנסיעות לא הכרחיות לסין

דיווח: בסין החלו לפתח חיסון נגד הנגיף הקטלני

עובדי נמל תעופה בסין מחטאים את הרצפה משאריות של הנגיף הקטלני במדינה
עובדי נמל תעופה בסין מחטאים את הרצפה משאריות של הנגיף הקטלני במדינה | צילום: רויטרס

בתוך כך, מדינות נוספות ממשיכות לקרוא לאזרחיהן השוהים בסין לעזוב את המדינה: מושלת הונג קונג, קארי לאם, הודיעה היום על ביטול קווי התחבורה הציבורית מהפרובינציה, וצרפת, קוריאה הדרומית, הודו ויפן יסייעו בפינוי אזרחים.

בד בבד, חברת "אפל" תיאלץ לדחות את תוכניתה להאיץ את ייצור מכשירי האייפון ב-10%, מכיוון שספקי הרכיבים הדרושים ממוקמים ברובם בסין. כך על פי דיווח במגזין הכלכלי Nikkei.

אתמול הודיעה חברת התעופה סצ'ואן איירליינס על ביטול טיסותיה ליעדים ברחבי העולם - בהם בקו תל אביב-בייג'ינג. זאת מתוך חשש להתפשטות וירוס הקורונה. הטיסות יופסקו באמצע חודש פברואר, ויחודשו בתחילת חודש מארס.

כבאי סיני מחטא לוחות עליהם התגלה הנגיף הקטלני מסין
כבאי סיני מחטא לוחות עליהם התגלה הנגיף הקטלני מסין | צילום: רויטרס

ראש עיריית ווהאן הודה היוםכי הטיפול הראשוני בנגיף לא היה מספיק טוב, וכי המידע עליו לא פורסם לציבור בזמן. העירייה גייסה יותר מ-300 אוטובוסים ו-6,000 מוניות שמסיעים נוסעים למקומות חיוניים ואת החולים לבתי החולים. בשנגחאי הממשלה אסרה על עסקים לשוב לפעילות עד 10 בפברואר, חוץ מחברות של מוצרים רפואיים ומרוכלים.

בתוך כך, הנגיף מוסיף להתפשט והגיע עד לקנדה - שם הודיעו אתמול הרשויות כי תושב המדינה, אשר חזר לאחרונה מטיול בסין, אובחן כנגוע בווירוס. קנדה מצטרפת לארצות הברית, צרפת, אוסטרליה, סעודיה ומדינות נוספות ברחבי העולם, שם התגלו בימים האחרונים מקרים ראשונים של הידבקות. משרד החוץ של ארה"ב הודיע כי בשל החשש מהתפרצות הנגיף הוא יפנה את עובדיו המוצבים בקונסוליה בווהאן.