נשיא סין גילה: ידענו על סכנת הנגיף שבועות לפני שנודע לציבור

הטלוויזיה במדינה פרסמה נאום של שי ג'ינפינג, שבו אמר כי כבר ב-7 בינואר הנחה את הרשויות להיערך להתפרצות הווירוס • מניין המתים עלה ל-1,665; מספר הנדבקים על "אוניית הקורונה" זינק ל-355

זמן צפייה: 00:25

הנגיף הסינינשיא סין, שי ג'ינפינג, גילה כי ידע על הסכנה האפשרית מנגיף הקורונה כבר ב-7 בינואר, שבועות לפני שהממשל הודיע על כך לציבור. הטלוויזיה הממלכתית במדינה פרסמה אמש (שבת) נאום שהעניק שי ב-3 בפברואר, שבו אמר כי הנחה את הרשויות להיאבק בנגיף כבר בתחילת חודש ינואר. כזכור, רק לקראת סוף החודש הודיעו בכירים במדינה כי בני אדם יכולים להדביק זה את זה בווירוס.

142 בני אדם נוספים מתו ביממה האחרונה בסין לאחר שנדבקו בווירוס הקורונה  - בכך עלה מספר המתים ל-1,665 בני אדם בסין וברחבי העולם. על פי הודעה שנמסרה מטעם הרשויות במחוז חוביי, מוקד התפרצות הנגיף, 2,009 מקרי הידבקות נוספים התגלו, וכעת מניין הנדבקים עומד על כ-69 אלף בני אדם.

שי ג'ינפינג, נשיא סין, בפתיחת הקונגרס הקומוניסטי
שי ג'ינפינג, נשיא סין, בפתיחת הקונגרס הקומוניסטי | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: "נקים ממשלה עם רוב יהודי – או אחדות בלי נתניהו"

בתגובה לירי הרקטות לעבר עוטף עזה: צה"ל תקף ברצועה

חשש בארגון הבריאות העולמי: "כל המדינות צריכות להתכונן לנגיף"

אזרחים ברזילאיים מסין מגיעים לאנפוליס
אזרחים ברזילאיים מסין מגיעים לאנפוליס | צילום: רויטרס

בתוך כך, הלילה נודע כי 70 בני אדם נוספים, אשר נמצאים על "ספינת הקורונה" שעוגנת מול חופי יפן, אובחנו כנגועים בנגיף - בכך עלה מספר החולים באונייה ל-355 בני אדם. סיום הבידוד, שנקבע ליום רביעי הקרוב - נדחה. עדיין לא ידוע מתי יוחזרו הישראלים הנצורים על האונייה - אך כשיחזרו הם יצטרכו לשהות בבידוד 14 ימים נוספים.

אתמול הביע יו"ר ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום חשש מהתפשטות הקורונה, והצהיר כי "כל המדינות צריכות להיות מוכנות לאפשרות שהנגיף יגיע אליהן. הקורונה היא עדיין מצב חירום עבור סין - בלתי אפשרי לדעת איזה כיוון הנגיף ייקח", הסביר, אך הוסיף שהוא "מעודד מהפעולות שסין נוקטת, אשר מאטות את התפשטות הנגיף בשאר העולם". אדנהום הביע דאגה מהעלייה במספר המקרים בסין, וכן מ"ההרס שהנגיף עלול להמיט במדינות עם בריאות חלשה".

מוקדם יותר הודיעה שרת הבריאות בצרפת על מקרה המוות הראשון מהנגיף באירופה - תייר סיני כבן 80, שמת לאחר שחלה. סך הכול אובחנו בצרפת 11 חולים בנגיף. "עודכנתי במותו של קשיש בן 80 שטופל בבית החולים מזה כשבועיים", ציינה השרה. "המטופל, תייר סיני ממחוז חוביי, הגיע לצרפת באמצע ינואר. הוא אושפז בבידוד מחמיר 10 ימים לאחר הגעתו. מצבו הדרדר במהירות, והוא היה במצב קריטי כמה ימים ושהה תחת טיפול אינטנסיבי".

במקביל, סגן שר החוץ הסיני התייחס לנגיף וטען כי "כמה מדינות הגזימו בהגבלות המסחר ואזהרות המסע שהן פרסמו". עוד ציין כי "יותר מ-8,000 בני אדם שנדבקו בווירוס החלימו ושוחררו מבתי החולים, אנחנו משוכנעים שהמגפה תחלוף במהירות והשפעת הקורונה על כלכלת סין תהיה זמנית".

Cruise Ship Diamond Princess At Daikoku Pier Cruise Terminal In Yokohama
ספינת ''נסיכת היהלום'', המבודדת בחופי יפן | צילום: רויטרס

בד בבד, סיום הבידוד של ספינת ה"פרינסס דיימונד", שעליה התגלו מספר חולי קורונה, ונקבע ליום רביעי הקרוב צפוי להידחות בשל הידבקויות נוספות של נוסעים על הספינה. עד כה, 286 חולים אובחנו על סיפון ה"פרינסס דיימונד" ופונו לאשפוז בבידוד, אך מקרים נוספים התגלו במהלך השבועיים מאז עגנה הספינה לחופי יפן. בשל המידע המצומצם שקיים על תנאי הבידוד שבהם שוהים הנוסעים, קשה להעריך אם האבחונים נובעים מחשיפה מחודשת לחולים – או שמדובר בחולים שהנגיף היה רדום אצלם עד כה.