הוועדה המייעצת ל-FDA המליצה לאשר את החיסון של מודרנה

פאנל המומחים של מנהל המזון והתרופות האמריקני הצביע ברוב של 20 תומכים מול 0 מתנגדים ונמנע אחד, וקבע כי התועלת של החיסון עולה במשקלה על הסיכונים הכרוכים בו בקרב בני 18 ומעלה

זמן צפייה: 01:30

ברוב של 20 תומכים, 0 מתנגדים ונמנע אחד - פאנל המומחים של הוועדה המייעצת למנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) המליץ הלילה (שישי) לאשר את החיסון של חברת "מודרנה" נגד הקורונה, זאת כשבוע בדיוק לאחר שאושר החיסון של חברת "פייזר".

הוועדה קבעה כי התועלת של החיסון עולה במשקלה על הסיכונים הכרוכים בו בקרב בני 18 ומעלה. ככל הנראה, בעוד שעות ספורות ייתן הארגון אישור חירום לקראת הפצת החיסון - גם כאן בישראל, בשבוע הבא. ב-Finantial Times דווח כי החיסון כבר קיבל את האישור הרשמי במהלך הלילה.

במקביל, חברת מודרנה עדכנה כי בניסוי שערכה, מת מקורונה אדם אחד שקיבל זריקת דמה, ועוד עשרות אחרים שקיבלו את הפלסבו חלו בנגיף בצורה קשה - לעומת 0 חולים קשים ו-0 מתים בקבוצת הניסוי שקיבלה את החיסון האמיתי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

איפה מתחסנים, איך קובעים תור ומתי? המדריך המלא לחיסונים

החיסון וסימני השאלה: פרופ' גרוטו עונה על כל השאלות הקשות

המדינה מבטיחה: פיצוי למי שייפגע מחיסון הקורונה

חיסון קורונה של ''מודרנה''
מי יקבל עדיפות? חיסון קורונה של ''מודרנה'' | צילום: רויטרס

בשבוע הבא צפוי לצאת לדרך מבצע החיסונים כאן בישראל. כך, ובהתאם להמלצת הוועדה לחיסונים נגד קורונה, בראש ובראשונה תינתן עדיפות לסגלים הרפואיים, שהם: צוותים רפואיים בבתי חולים, קופות חולים, מרפאות פרטיות, מרפאות רופאי שיניים, בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים, סטודנטים לסיעוד ורפואה בסבבים קליניים וכן לעובדי מד"א וארגוני הצלה.

מיד אחריהם יינתנו חיסונים לדיירים ולמטפלים בבתי אבות ובמוסדות רווחה, ואחריהם יהיו אלה מבוגרים בני 60 ויותר - שיתחסנו בקופות החולים. משרד הבריאות הבהיר כי בקופות, "יש לנהוג בגמישות", לשון ההודעה, ולחסן גם את המלווים או המטפלים של המבוגרים - גם אם אינם עומדים בקריטריונים. כמו כן, במשרד ביקשו לחסן גם אוכלוסיות בסיכון מיוחד כמו מושתלי ריאות.

עדיפות שנייה תינתן לקבוצות סיכון, שהם חולי סכרת או כאלה הסובלים מהשמנת יתר, COPD, יתר לחץ דם, או מטופלים עם דיכוי חיסוני. יחד איתם, יחוסנו בשלב זה גם מושתלי איברים וחולים המטולוגים. בקבוצת החולים עם דיכוי חיסוני, הסבירו במשרד הבריאות, יש לחסן גם את בני המשפחה ובני הבית של מטופלים אלה בקדימות.