משרד הבריאות: להיערך לחיסון שלישי לכלל האוכלוסיה

המשרד הודיע על כך לקופה"ח וביקש מהן להיערך להרחבת מבצע החיסון ה-3 לכלל האוכלוסיה כולל לילדים מעל גיל 12; מאות רופאים הפגינו על רקע משבר ביה"ח הציבוריים: "משרד הבריאות - תתביישו"

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

השלב האחרון במבצע החיסון השלישי: משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) לקופות החולים כי עליהן להיערך למתן חיסון שלישי לכלל האוכלוסיה החל ממחר. עד כה, ניתן היה לחסן רק מגיל 30 ומעלה וכעת המבצע מתרחב לכלל האוכלוסיה כולל בני 12 ומעלה.

בתוך כך, שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור דר' שרון אלרעי-פרייס, ופרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא, יקיימו היום מסיבת עיתונאים בשעה 16:00 במשרד הבריאות בירושלים על מדיניות החיסונים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

סרטון ההטרדה המינית בטיקטוק: אסור לבתי משפט להיות סלחנים

אלוף פעמיים: השחיין מארק מליאר שבר שיא עולם וזכה בזהב שני

משפט נתניהו: עורך "וואלה" לשעבר זומן לעדות נוספת במשטרה

בד בבד, מאות רופאים הפגינו היום מול משרד הבריאות בגין "הפרת הבטחות מצד משרד הבריאות", לדבריהם. בין המפגינים נכחו גם סמפר פרופ' ומנכ"לי בתי החולים, בהם דרור מבורך, מנהל מחלקת קורונה בבית חולים הדסה: "משרד הבריאות גורם לי לבוא לפה, באמצע יום עבודה, אחרי הפרת הבטחות ובמקום לטפל בחולים - אני חייב להגיד למשרד הבריאות - תתביישו".

אמנון ברוכיאן, יו"ר ועד עובדי הדסה, אמר במהלך ההפגנה: "חשבנו להוביל היום נטישה מלאה של בתי החולים. לא יכול להיות שהעובדים יישאו על גבם בלבד את הטיפול בחולים. במידה ולא תטפלו במשבר - לא נאפשר לאף אחד לטפל בחולים. זה יהיה חד משמעי, ההסתדרות מאחורינו".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-health-part-202182914' autoplay='0' credit='' desc='דוברות הדסה ' poster='' kid='1_khg2i9w4' duration='90']

מחאת הצוותים הרפואיים מחוץ להדסה
מחאת הצוותים הרפואיים מחוץ להדסה | צילום: דוברות הדסה

משרד הבריאות פרסם הבוקר כי אתמול נוספו 7,071 חולים מאומתים בקורונה, מספר החולים הקשים עלה ל-726, מתוכם 149 מונשמים. שיעור החולים המאומתים מתוך כלל הנבדקים עלה ל-7.09%. כמו כן, עד כה התחסנו במנה השלישית של החיסון כ-1.96 מיליון ישראלים.

במקביל, משרד החינוך פנה למנהלי בתי ספר ורשתות החינוך בבקשה כי יידעו את המשרד על עובדי הוראה שאינם מחוסנים ואין בדעתם להיבדק, לצורך היערכותו בנושא. כמו כן, 124,412 תלמידים נמצאים כעת, ערב פתיחת שנת הלימודים, בבידוד.