מחקר של "כללית" חושף לראשונה: החיסון מפחית הדבקה באופן ניכר

מכון המחקר של קופת החולים בחן 400 אלף ישראלים ומצא כי 12 יום אחרי קבלת מנת החיסון הראשונה - חלה ירידה של 33% בהדבקה. המחקר של פייזר, כזכור, לא בדק כלל הדבקה • פרסום ראשון

זמן צפייה: 03:08

מחקר של קופת החולים "כללית" גילה לראשונה כי החיסון נגד קורונה מפחית את ההדבקה בנגיף באופן ניכר. כך פורסם לראשונה הערב (שלישי) בחדשות 13.

מכון המחקר בחן 400 אלף ישראלים בשתי קבוצות - אנשים שלא חוסנו, וכאלה שקיבלו מנת חיסון ראשונה. הממצאים הראו כי בקרב אלו שחוסנו - נרשמה צניחה של 33% בהדבקה, אחרי 14 ממועד קבלת המנה הראשונה.

מדובר בממצא משמעותי, היות שכזכור, המחקר של פייזר כלל לא בדק הדבקה - אלא רק מי מגיע לבתי חולים. כעת הוכח כי אנשים נדבקים פחות (ולכן גם מדבקים פחות) ביום ה-14 אחרי המנה הראשונה, והצניחה עשויה עוד לגדול עם קבלת המנה השנייה.

עוד בחדשות 13:

ד"ר אלרעי-פרייס: 17% מהחולים הקשים – אנשים שקיבלו מנת חיסון

מבצע החיסונים נמשך: אלו תופעות הלוואי ממנת החיסון הראשונה

שיא שלילי: 9,589 אובחנו ביממה; יותר מחצי מיליון נדבקו עד כה

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

עם זאת, חשוב לזכור כי על אף הממצא המעודד - אנשים שקיבלו מנה אחת בלבד אינם מוגנים מפני הדבקה באופן מלא. עד המנה השנייה ההגנה היא חלקית, ולא ניתן להסתמך עליה.

מוקדם יותר הערב אמרה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, כי 17% מהחולים הקשים הם כאלה שכבר חוסנו במנה הראשונה, ובשיחה עם חדשות 13 לאחר מכן הבהירה כי כלל החולים הללו קיבלו את החיסון במהלך תקופת השבועיים לפני האשפוז - כלומר לא חצו את היום ה-14 שנבדק במחקר.

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

עוד התייחסה אלרעי-פרייס לשיא הנדבקים שנרשם היום: "כשמגיעים למצב של תחלואה כזאת גדולה - כל המערכת נמתחת עד הקצה", אמרה. "המוטציה הבריטית מתפשטת בקהילה, לא רק באנשים שחזרו מאנגליה. אין ספק שחלק מהעלייה בתחלואה היא בגלל המוטציה". לדבריה, "אי אפשר לדמיין שעוד 10 ימים נצא מהסגר".

בהמשך דבריה התייחסה גם לפרטי ההסכם עם חברת התרופות "פייזר", ואמרה: "אנחנו עובדים עם פייזר להעלות את כל ההסכם באופן מלא ושקוף".