מבצע החיסונים מתרחב: ממחר - בני 55 ומעלה יוכלו לקבוע תורים

לאחר שהגיע לישראל משלוח נוסף של מנות חיסון, הוחלט להרחיב את האוכלוסיות הזכאיות לחיסון ולהוריד את רף גיל הנדרש. מחר יחל חיסון עובדי ההוראה. עד כה חוסנו בארץ יותר מ-1.8 מיליון איש

זמן צפייה: 01:58

בעקבות הגעתן של מנות חיסון נוספות לישראל, הוחלט היום (שני) להרחיב את מבצע החיסונים - כך שהחל ממחר, בני 55 ומעלה יוכלו לקבוע תורים לקבלת חיסון בקופות החולים. עד כה, חוסנו בישראל יותר מ-1.8 מיליון בני אדם במנה הראשונה. כמו כן, משרד הבריאות הודיע כי ממחר יחלו לחסן את עובדי ההוראה בישראל.

במקביל, בשיבא יחלו במחקר הבודק את יעילות ובטיחות חיסוני הקורונה על נשים בהיריון. בכל שישה שבועות יבוצע מעקב בבדיקת דם כדי לנטר תופעות לוואי אפשריות על מהלך ההיריון, העובר והלידה.

אתמול נחשפו לראשונה בחדשות 13 פרטים חדשים של ההסכם בין ישראל לפייזר, מהם עולה כי הציבור בישראל יתחסן בעיקר בחיסוני פייזר ולא במודרנה - כך על פי גורמים בכירים במשרד הבריאות. ייתכן שלא מדובר בהכרח בהחלטה מקצועית, אלא כתוצאה מכורח הנסיבות, לאחר שמודרנה סירבה להקדים משלוחים. גורמים בין-לאומיים אומרים כי מדובר בהסכמה שקטה בין נתניהו למנכ"ל פייזר.

עוד בחדשות 13:

6,706 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 7.4% מהבדיקות חיוביות

אדלשטיין: לא יכול להתחייב שנצא מהסגר אחרי שבועיים

נתניהו: נעלה לקצב של 170 אלף חיסונים ביום

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

בד בבד, אמש נודע כי הראשונים שיתחסנו במנות החיסון שהגיעו אתמול ארצה, יהיו צוותי ההוראה של החינוך במיוחד, ושל אלה שעובדים בסגר במתכונת רגילה, כגון מורים בפנימיות או צוותי הוראה של נוער בסיכון. בשבוע הבא צפויים להגיע עוד כ-300 אלף מנות חיסון.

עם הגעת החיסונים אתמול לישראל, אמר נתניהו בנאום שנשא במקום כי "זהו יום ענק למדינת ישראל",  וטען: "נתחיל להעלות כבר היום לקצב של 170 אלף חיסונים ביום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את משלוח החיסונים של ''פייזר''
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את משלוח החיסונים של ''פייזר'' | צילום: קובי גדעון, לע''מ

נתניהו, שקרא לחיסונים שהגיעו "זריקות עידוד", סיפר כי סיכם עם מנכ"ל פייזר שהחיסונים שיגיעו ארצה ינתחו כאן אחד אחרי השני. כך, "נשלים את חיסונה של האוכלוסייה הבוגרת מעל גיל 16 במהלך חודש מארס", הסביר. "ביום ראשון הבא יגיע משלוח ענק נוסף".

"בימים הקרובים, אני מתכוון להסתער על הכלכלה כמו שהסתערתי על החיסונים עם עוד סיוע, עזרה ומענקים - להוציא את ישראל גם מכלכלת הקורונה", הוסיף ראש הממשלה. "נעשה את זה יחד בהצלחה אדירה, ונהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהקורונה הבריאותית והכלכלית, ונחזור חזרה לחיים. יהיה לנו פסח באמת שמח".