ועדת החיסונים הכריעה: מנה 3 לבני 40 ולעובדי הוראה בכל גיל

החל מהיום עובדי הוראה ובני 40 ומעלה יוכלו להתחסן במנה השלישית • מנכ"ל משרד הבריאות יוכל להוריד את גיל ההתחסנות מתחת ל-40 ללא צורך בכינוס הוועדה ובהתאם לשיקולים הלוגיסטיים

ועדת החיסונים הכריעה הערב (חמישי) כי החל ממחר בני 40 ומעלה יוכלו לקבל את מנת החיסון השלישית, כשבמקביל הכריעה הוועדה כי גם צוותי הוראה, מטפלים בקשישים ונשים בהריון יוכלו להתחסן במנה השלישית, ללא קשר לגיל, ובתנאי שחלפו לפחות חמישה חודשים ממועד החיסון השני. בנוסף קבעה הוועדה כי מנכ"ל משרד הבריאות יוכל, בהתאם לשיקול דעתו, להוריד את גיל ההתחסנות מתחת ל-40 - ללא צורך בכינוס הוועדה וכפוף לשיקולים הלוגיסטיים.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "זהו צעד חשוב נוסף במאבק נגד זן הדלתא. מדינת ישראל ממשיכה לעמוד בחזית ההתמודדות העולמית עם המגפה. אזרחי ישראל היו הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי, ואנו ממשיכים לפתוח את האפשרות לעוד ועוד שכבות גיל". בנט הוסיף כי כבר מחר בבוקר הוא יתחסן בעצמו בחיסון השלישי, וקרא לכל מי שעומד בקריטריונים להתחסן.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד לחדשות 13: "בנט ואני עשינו חלוקת תפקידים"

שריפת הענק בהרי ירושלים: שב"כ בודק חשד להצתה על רקע לאומני

גנץ אישר את מנגנון העברת הכספים החדש לעזה: "מודה לקטאר"

קורונה ישראל מסכה
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

חברי הוועדה המליצו לחסן בנוסף עובדי מערכת הבריאות, מטופלים ומטפלים במוסדות בריאות ורווחה, אנשים עם מוגבלויות ומטפליהם, אסירים וסוהרים וקבוצות סיכון כמו סוכרת והשמנת יתר. מחלימים לא יחוסנו בשלב זה במנת חיסון נוספת.

מוקדם יותר היום, משרד הבריאות עדכן כי התגלו עשרה מקרים ראשונים בארץ של זן AY3 המבוסס על זן הדלתא לו נוספו מספר מוטציות ונחשב ל"אלים" יותר. מבין הנדבקים, שמונה חזרו מחו"ל ושניים נדבקו בקהילה. בעולם עוקבים באדיקות אחרי התפשטות הזן החדש, שכבר הגיע לארצות הברית.

כמו כן, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 7,856 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-150 אלף בדיקות, מהן 5.5% היו חיוביות. בכך, עלה מספר החולים הפעילים ל-62,163, בהם 603 במצב קשה, ומתוכם 106 מונשמים. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-6,726. יש לציין כי עד כה חוסנו במנה השלישית נגד קורונה 1.2 מיליון ישראלים.