משרד התיירות יעביר כסף לחברות תעופה זרות שיביאו תיירים לאילת

המשרד, שמקדם השבת תיירים שהתחסנו לישראל, יחל בדובאי קמפיין שמעודד ביקור בארץ • הוחלט על קידום מצעד הגאווה ביוני - בהשתתפות אזרחים זרים • מספר החולים שבמצב קשה ממשיך לרדת

זמן צפייה: 02:32

בדרך להחזרת התיירים לישראל, משרד התיירות מתכוון לחזור לסבסד חברות תעופה זרות שיסכימו לטוס לאילת ולהביא תיירים. הפיילוט להחזרת התיירים המחוסנים לישראל יתחיל בקמפיין בדובאי לעידוד אמירתיים לבקר בישראל, ובהמשך יתרחב ללונדון וניו יורק. נוסף על כך, הוחלט על קידום מצעד הגאווה בישראל בחודש יוני הקרוב, בהשתתפות תיירים זרים מחוסנים. מסתמן כי יהיה בין המצעדים היחידים בעולם שמאפשר זאת.

מקדם ההדבקה של מגפת הקורונה נשאר יציב והבוקר (שלישי) הוא עומד על 0.79 - כך עולה מנתוני משרד הבריאות. מספר החולים שבמצב קשה ממשיך לרדת בהדרגה, והוא עומד כעת על 140, בהם 76 מונשמים. אתמול אובחנו 94 נדבקים חדשים, כאשר בוצעו קרוב ל-39 אלף בדיקות, ורק 0.2% מהן היו חיוביות. בכך, עלה מניין הנדבקים ל-838,193, מהם 1,710 נשאים פעילים. עד כה חוסנו כ-חמישה מיליון ישראלים בשתי מנות החיסון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו מגביר את הלחץ על סער: מוכן לוותר על הבכורה ברוטציה

הקבינט החליט: "תגובה משמעותית" אם יחודש הירי מעזה

"לא ראו את הצלקות בזום": המחיר הנפשי שגבתה הקורונה מהנוער

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה | צילום: חדשות 13

כזכור,גורמים בכירים במשרד הבריאות אמרו אתמול לחדשות 13 כי "צריך לעצור את הטיסות הישירות מהודו לישראל לפחות לכמה שבועות, עד שהמצב שם יתייצב". זאת, ברקע המשבר ההומניטרי ההולך ומחריף במדינה, כאשר ביממה האחרונה, בפעם החמישית ברציפות, נשבר שיא הנדבקים מקורונה ביממה בהודו - יותר מ-350 אלף.

"הסיבה שלא עוצרים היא סטודנטים שמגיעים משם ועובדים זרים", אמרו הבכירים. "אבל, השמיים לא ייפלו אם למשך כמה שבועות הטיסות הישירות ייפסקו. מרחב הטעות עלול להיות משמעותי מדי". ‏עמדתם המקצועית של הגורמים הבכירים מנגודת לעמדתו של ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, שלדעתו עדיין שאין צורך לבטל את הטיסות הישירות להודו. לטענתו, מי שירצה לחזור ארצה יעשה זאת דרך טיסות המשך (קונקשן) על מנת לעקוף את האיסור, ולכן יהיה קשה הרבה יותר לאתר את השבים מהודו ארצה.