משבר הקורונה: 40% מהנדבקים - מהמגזר הערבי; ירידה בחולים קשה

במשרד הבריאות מעריכים כי העלייה בתחלואה במגזר נובעת מהעובדה שבתי הספר בחברה הערבית ממשיכים לפעול במהלך החגים. אמש התגלו 4,932 מאומתים חדשים ומקדם ההדבקה נותר יציב

זמן צפייה: 01:10

במשרד הבריאות מודאגים הערב (שבת) מהתפרצות התחלואה בחברה הערבית - 40% מהמאומתים והחולים הקשים בימים האחרונים מגיעים משם - כפליים משיעורם באוכלוסייה. ההערכה היא שהעובדה שבתי הספר במגזר ממשיכים לעבוד תרמה לכך, בעוד במגזר היהודי מוסדות החינוך עדיין בחופשה.

הציפייה היא שלאחר סוכות, נראה עלייה גם בציבור היהודי - אם כי לא באותו השיעור, שכן שיעור ההתחסנות בה גבוה יותר מבקרב המגזר הערבי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מקסיקו לישראל: הסגירו את ראש הסוכנות החשוד בשחיתות

גנץ על האולטימטום של אבו מאזן: מטפס לעץ שיהיה קשה לרדת ממנו

נקבע מותו של בן ה-12 שנפגע בשריפה בביתו בפתח תקווה

[brightcove_iframe video_id='programs-shabbat-edition-articles-part-2109252016' autoplay='0' credit='' desc='ישראל רכשה 5 מכשירי אקמו חדשים' poster='' kid='1_sjby7wgb' duration='92']

כמו כן, משרד הבריאות עדכן הערב כי 4,932 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה התגלו אמש. עוד עולה כי מספר החולים הקשים ירד במהלך סוף השבוע ל-694, אך מספר המונשמים עלה ל-221. כמו כן, 47 בני אדם מחוברים למכשירי אקמו, המדמים את פעולת לב-ריאה, רובם הגדול אינם מחוסנים.

כ-115 אלף בדיקות בוצעו שיעור הבדיקות החיוביות ירד ועומד על 4.6% ומקדם ההדבקה (R) נותר יציב על 0.91. 3.1 מיליון בני אדם התחסנו עד כה במנה השלישית, 5.6 מיליון במנה השניה ו-6 מיליון במנה הראשונה.

במקביל, ישראל רכשה בימים עוד חמישה מכשירי אקמו שאמורים להגיע לבתי החולים בשבוע הקרוב - בשלב הראשון לא מתוכננת תוספת צוותים להפעלתם, שדורשת הכשרה, והיא תוטל ככל האפשר על מצבת הרופאים הקיימים.