שיא חדש בגל הרביעי: 3,818 נדבקים חדשים, 221 חולים במצב קשה

לרשימת המדינות שכל השבים מהן, כולל מחוסנים ומחלימים, נדרשים לבידוד, נוספו 18 מדינות וביניהן: ארה"ב, איטליה, אוקראינה, בולגריה, גרמניה, הולנד, יוון, צ'כיה וצרפת

זמן צפייה: 01:19

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי מספר החולים המאומתים בישראל זינק אתמול ל-3,818 בני אדם ביממה ושיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-3.78 אחוז. נכון להיום (שלישי) קיימים 221 חולים שמצבם מוגדר קשה ומתוכם 46 מונשמים. סך הכל ישנם כעת 22,167 חולים פעילים ו-6,487 חולים נפטרו עד כה מקורונה בישראל.

בשל העלייה בתחלואה, שר הביטחון בני גנץ חתם על צו לגיוס של 1000 אנשי מילואים עד סוף דצמבר, מהם 700 מגויסים חדשים. בנוסף, יגויסו כ-500 חובשים לתגבור מערך החיסונים של משרד הבריאות.

אתמול נשלחו מאות ילדים ברמת גן לבידוד לאחר שנחשפו למדריכת ספורט שהתגלתה כחולה מאומתת. הילדים מ-21 גנים בעיר נחשפו למדריכה במהלך פעילותה במוסדות החינוך בעיר בימים האחרונים.

ועדת העבודה בכנסת אישרה היום, בהמלצת משרד הבריאות, את רשימת המדינות המעודכנת שכל השבים מהן ייכנסו לבידוד, כולל מחוסנים ומחלימים. בין 18 המדינות שנוספו נכללות גם ארה"ב, איטליה, אוקראינה, בולגריה, גרמניה, הולנד, יוון, צ'כיה וצרפת.

היום יתכנס קבינט הקורונה ומשרד הבריאות צפוי להמליץ על מספר הגבלות נוספות וביניהן הרחבה של התו הירוק גם לאירועים בהם משתתפים פחות מ-100 איש וכן לילדים מתחת לגיל 12, כך שהם יחויבו בבדיקת קורונה שלילית בכניסה לאירועים ומקומות מסוימים.

הגבלה נוספת עליה צפויים המומחים להמליץ בשל העלייה בתחלואה היא החזרת החובה על עטיית מסכות בחללים פתוחים בהתקהלויות של מעל 20 איש. בנוסף, נשקלת גם האפשרות להמליץ לקבינט על הגבלת התקהלויות באופן כללי אך עוד לא הוחלט אם ההמלצה תועלה לדיון.