15 דקות של המתנה: בדיקת הקורונה המהירה - שאולי תמנע סגר נוסף

בדיקה חדשה שהגיעה לביה"ח שיבא-תל השומר אמורה לתת לנבדקים את התשובה אם נדבקו בנגיף או לא בתוך דקות אחדות - ולא כעבור ימים כפי שהיה נהוג עד כה. הרופאים מברכים: "משנה את חוקי המשחק"

זמן צפייה: 02:26

עשרות אלפי הנבדקים שנשלחים לבדיקות קורונה בכל יום נאלצים לחכות בין שעות לימים עד לקבלת תשובה אם נדבקו או לא. בקרוב, כך נראה, הם לא יצטרכו לחכות יותר מ-15 דקות, זאת הודות לבדיקה חדשה שהגיעה בסוף השבוע לבית החולים שיבא-תל השומר, אשר אמורה לתת תשובה בתוך דקות אחדות.

"השימוש בבדיקות מהירות ישנה את חוקי המשחק", טענה פרופסור גילי רגב, מנהלת היחידה למניעת ובקרת זיהומים במרכז הרפואי שיבא. "לא נוכל להיכנס עוד פעם לסגר ועוד פעם לצאת ועוד פעם לסגר, והדבר הזה משחרר אותנו לפחות מסגר הרמטי כמו שהיינו בו לאחרונה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ראש שירותי בריאות הציבור: כנראה לא נחזור ללימודים בשבוע הבא

יזהר שי: "סבור שעסקים קטנים אפשר לפתוח כבר מחר בבוקר"

הרב קנייבסקי הורה לפתוח מחר את תלמודי התורה – וחזר בו

ישי פורת בבדיקת קורונה מהירה
ישי פורת בבדיקת קורונה מהירה | צילום: חדשות 13

כרגע אפשר לעשות את הבדיקה רק בבית חולים, אבל השאיפה היא שבעתיד נוכל לקנות בדיקה ביתית שתיעשה באמצעות דגימת רוק - וכך אולי גם אי-הנעימות שבבדיקת הקורונה השגרתית תיחסך מאיתנו, או כפי שאמרה רגב: "לנסות ולתקוע את הדבר הזה באף בכל יום או בכל יומיים לאנשים או בכל פעם שנכנסים לאולם קולנוע - זה לא הכי נעים".

הבדיקה מיובאת לישראל באמצעות חברת "גפן מדיקל" שמייצגת את חברת "אבוט". בדיקה שכזו יכולה להקל את העומס במערכת הבריאות, לצמצם את מעגלי ההדבקה ולסייע בהסרת ההגבלות על המשק. "משתמשים בזה בשביל לעזור לנו ככלי. זו התוכנית, עם זה נרוץ קדימה", הוסיפה רגב.