מתכוננים לתו הירוק: "מחוסנים יכנסו בעוד חודש לאירועי ספורט"

סגן שר הבריאות אומר בריאיון כי בעוד כשבוע וחצי יכנס לתוקפו השלב הראשון שיאפשר כניסה לחדרי כושר ובתי מלון לבעלי תעודת מתחסן. פרופ' מבורך: "ירידה דרסטית בתחלואה, יכולים לנשום"

זמן צפייה: 15:54

ישראל חוזרת לשגרה: על רקע נתוני התחלואה המעודדים בישראל, סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר בצהריים בריאיון ל"חמש - מהדורת שישי" בחדשות 13 כי במסגרת התו הירוק המלא שיוחל בעוד כחודש "מתחסנים יוכלו להכנס בעוד חודש לאירועי ספורט, הופעות וכד'"

"בעוד פחות משבועיים ב-23 בפברואר התו הירוק יכנס לתוקף", הזכיר קיש, "מלבד ההקלה המשמעותית של אי כניסה לבידוד של מי שמקבל תעודת חיסון שבוע אחרי המנה השניה, תתאפשר כניסה לחדרי כושר, בתי מלון וכדומה. מי שמתחסן ממש עכשיו אפילו יכנס לתו הירוק באיחור, כי צריך לחכות חודש שלם".

סגן שר הבריאות התייחס גם לנתונים האופטימיים שמפרסם משרד הבריאות, ולמבצע החיסונים. "את הירידה בימים האחרונים אפשר ליחס בהחלט לחיסונים", טען, "הנתונים המדעיים שפייזר פרסמו בשלב השלישי, לפיהם יעילות החיסונים הם כ-95%, הם משהו שאנחנו רואים גם בשטח".

פרופסור דרור מבורך, מנהל מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
''סוף סוף אפשר לנשום'', פרופ' דרור מבורך | צילום: חדשות 13

גם פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקת הקורונה בביה"ח הדסה עין כרם בירושלים, בירך על הנתונים. "אלא בשבילנו לא רק מספרים", אמר, "יש ירידה דרסטית במספר החולים והמאושפזים. עכשיו סוף סוף אפשר להתפנות לכל חולה, יש רגע לנשום. לפני שלושה שבועות העומס היה כבד".

"היום זה אחד הימים האופטימיים מאז שהחלה המגיפה", טענה  ד"ר אנג'לה עירוני, ראש מחוז שרון במכבי שירותי בריאות, "אנחנו רואים את הבלימה במחלה". לטענתה קצב ההתחסנות הכללי גבוה, ומתחמי ההתחסנות מלאים. האתגר הוא בעיקר בקבוצת הגיל של בני 25 עד 35 שחשופים לפייק ניוז ברשת. "צריך לעשות יותר הסברה ושכנוע", אמרה.

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 4,922 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-716,643 בני אדם. כעת בארץ, 65,360 חולים פעילים, בהם 985 במצב קשה, מתוכם 304 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-5,286.

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 75,574 בדיקות - 6.7% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, 1,551 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 1,703 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר עד כה חוסנו 3.7 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 2.3 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.