המוטציה הדרום אפריקנית כבר כאן: ארבעה מקרים אותרו בישראל

ממשרד הבריאות נמסר כי הארבעה מקורם באדם שחזר מדרום אפריקה וכן ממשפחה שנדבקה מחוזר. במשרד הבריאות מדגישים: המוטציות גורמות להדבקה מהירה יותר – אך לא לתחלואה קשה יותר

זמן צפייה: 01:14

אחרי המוטציה הבריטית - גם מקרים של המוטציה הדרום אפריקנית נמצאו בישראל: משרד הבריאות הודיע אחר הצהריים (שבת) כי לפחות ארבעה מקרים של הווריאנט של נגיף הקורונה שמקורו בדרום אפריקה, נמצא בישראל. על פי ההודעה, הארבעה זוהו מתוך 15 דגימות שהגיעו לריצוף מהיר במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות.

עוד נמסר ממשרד הבריאות, כי הארבעה מייצגים שתי שרשראות הדבקה: אחד המקרים הוא באדם ששב מדרום אפריקה בימים האחרונים; ועוד שלושה מקרים של בני משפחה שנדבקו מאדם ששב משם. במשרד הבריאות מדגישים כי "הוריאנטים השונים גורמים להדבקה יותר מהירה אך ככל הנראה, לא גורמים לתחלואה יותר קשה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מטוס נעלם באינדונזיה – חשש לחיי עשרות: "הריסות אותרו בים"

חשבון הטוויטר של טראמפ הושעה: "סכנה להמשך הסתה לאלימות"

שוטרים הגיעו לפזר מסיבה בבת ים – וגנבו חפצים ומתנות • תיעוד

חיסון קורונה
ההערכה: המוטציות אינן עמידות מול חיסונים. חיסון קורונה | צילום: דוברות מד''א

עד כה נמצאו כמה עשרות מקרים של המוטציה הבריטית בישראל, אבל החשש במשרד הבריאות הוא כי יש הרבה יותר מקרים שעדיין לא נמצאו, וכי למוטציה תפקיד משמעותי בעליה החדה בתחלואה במהלך הימים האחרונים, שבגללה נכנסה ישראל לסגר הדוק יותר. עוד מעריכים, כי ייתכן ששיעור נשאי הווריאנט בגרסה הבריטית באוכלוסיה החרדית אפילו גבוה יותר.

בשלב זה סבורים החוקרים כי המוטציה הדרום אפריקנית מדבקת אף יותר מזו הבריטית, שגם היא מדבקת בשיעורים גבוהים הרבה יותר מהזן המקורי. בנוסף סבורים החוקרים כאמור כי שתי המוטציות אינן קטלניות יותר, וכן כי החיסונים הקיימים פועלים עליהן בשיעורים גבוהים. כך גם עלה ממחקר ראשוני שפרסמה בימים האחרונים חברת פייזר.

שלשום התקבלה החלטה להכניס את כל מי שהגיע מדרום אפריקה, כמו גם בוטסואנה, זמביה או לסוטו - ייכנסו לבידוד במלונית. אתמול התייחס למאמצי משרד הבריאות לאיתור המוטציה ואמר כי "הוא מקווה שיוכלו לעכב את ההתפשטות שלה בארץ". עוד אישר גרוטו כי "החיסונים של פייזר יעילים נגד המוטציות החדשות"