בגיל 40 - סיבולת של בני 80: ההשפעות ארוכות הטווח של הקורונה

ביה"ח בילינסון ערך מחקר שבחן את תהליך ההחלמה מהנגיף, וגילה פגיעה משמעותית בכושר הגופני בקרב המחלימים. תופעות נפוצות נוספות שנצפו: קוצר נשימה, חולשה, שיעול ואובדן טעם וריח

זמן צפייה: 01:23

בית החולים בילינסון פרסם היום (שני) תוצאות מחקר שבחן את ההשפעות ארוכות הטווח של הקורונה, ותהליך ההחלמה ממנה - וגילה כי הסיבולת של בני 40 שחלו בקורונה זהה לזו של בני 80.

הרופאים בבילינסון ביקשו ממחלימי קורונה בני 40 ומעלה ללכת הליכה קצרה - 700 מטרים בלבד. ההשוואה הייתה לאנשים בריאים, שלרוב משלימים את המרחק הזה בשש דקות. המחלימים שהשתתפו במחקר הצליחו ללכת רק 450 מטרים, קצת יותר ממחצית המרחק המבוקש - לפני שלא יכלו עוד.

מחלקת הקורונה בבית החולים וופלסון
מחלקת הקורונה בבית החולים וופלסון | צילום: חדשות 13

כדי להמשיך ולבחון את סיבולת הלב והריאה, הרופאים ביקשו מקבוצת המחלימים לעשות תרגיל גופני שבו יושבים וקמים ברציפות. אנשים בריאים הצליחו לעשות אותו 30 פעמים בממוצע, המחלימים לעומת זאת - 14 פעמים בלבד בממוצע, פחות מחצי.

המחלימים שהשתתפו במחקר נבדקו בפרק זמן של בין חודש לשלושה חודשים מהמחלה, וכולם כאמור באזור גיל 40. בנוסף, בין התופעות הנפוצות שמחלימי קורונה מדווחים עליהן גם חודשים לאחר שהחלימו מהנגיף עצמו - קוצר נשימה, חולשה כללית, שיעול ואובדן טעם וריח.