גורמים בממשלה: לא להתחיל את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר

לאור מספרם המצומצם של ימי הלימודים לפני חגי תשרי ובשל מצב התחלואה בקרב תלמידים, יותר ויותר קולות בקבינט הקורונה ובממשלה קוראים שלא לפתוח את שנת הלימודים כסדרה

זמן צפייה: 03:37

מתרבים הסיכויים כי שנת הלימודים לא תיפתח במועד המתוכנן - כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות 13. גובר מספר הקולות בממשלה ובקבינט, כולל שרים בכירים, אשר קוראים שלא לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר כסדרה בשל מיעוט ימי הלימודים בחודש זה ובשל כמות החולים.

לפי נתוני משרד הבריאות, 14% מעובדי ההוראה לא התחסנו, ורק 23% מהתלמידים מחוסנים. בנוסף, ישנו ספק כמה תלמידים יוכלו להגיע בפועל וללמוד על פי מערכת השעות הרגילה כיוון שכרגע יש 22 אלף תלמידים מאומתים לקורונה ועוד כ-69 אלף שנמצאים בבידוד - כמעט 100 אלף תלמידים שילא יכולים להגיע לכיתות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארה"ב הודיעה: חיסון דחף לכל האמריקנים החל מ-20 בספטמבר

לאור יום: צעיר שהשתחרר מהכלא נורה למוות בראשון לציון

עקב בקשת עיכוב הביצוע על שחרורו: זדורוב לא ישוב היום לביתו

כמו כן, ביום ראשון יכונס "קבינט קורונה מורחב" בו ישתתפו גם הורים, מורים ותלמידים. בדיון יעלו כל הסוגיות המהותיות הקשורות למתווה פתיחת השנה ובדגש על סוגיית החיסונים בבתי הספר. בין היתר ישתתפו גם ראשי ארגוני המורים יפה בן דויד ורן ארז.

הבוקר חתם מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש על צו שמורה למנהלי בתי הספר לאפשר לצוותים רפואיים לחסן תלמידים בשטח המוסדות החינוכיים בזמן הפעילות. בעקבות זאת, גורמים בסביבת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מסרו בתגובה: "זו לא החלטה שלה, זו החלטה של מנכ"ל משרד הבריאות שיכול לחתום על צו ופשוט לעשות את זה. כל ניסיון להציג כאילו יש קרב מולה - הוא ספין".

מעבר לכך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 7,832 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-145 אלף בדיקות מהן 5.6% היו חיוביות. מדובר בירידה בשיעור לעומת תחילת השבוע. כעת, מניין החולים הפעילים קרוב ל-60 אלף, מתוכם 578 במצב קשה, ובהם 104 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-6,708.