ארגון המורים: לא נכניס לבתי הספר תלמידים שלא התחסנו או נבדקו

יו"ר הארגון רן ארז מתכוון להוציא הודעה למורים שלא לקבל תלמידים לא מחוסנים שלא יציגו בדיקה שלילית בתוקף. בנוסף, תוקף התו הירוק מתקצר ומדיניות הבידודים לשבים מחו"ל משתנה

זמן צפייה: 10:38

לחדשות 13 נודע הערב (ראשון) כי יו"ר ארגון המורים רן ארז מתכוון להוציא הודעה לכל המורים והמנהלים בבתי הספר העל-יסודיים לפיה תלמידים שאינם מחוסנים, שלא יגיעו עם בדיקה שלילית מ-24 השעות האחרונות לא יורשו להיכנס לבתי הספר.

לסביבתו אמר ארז היום כי ינחה את המנהלים שלא להכניס לבתי הספר תלמידים שלא התחסנו, החלימו או נבדקו לקורונה. "לא יכול להיות שמורים יחויבו בבדיקה או תו ירוק ותלמידים לא". בכך הוא מתייחס לכל בתי הספר העל יסודיים שבהם כ-900 אלף תלמידים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

על רקע חילוקי דעות עם הפרויקטור: מנהל המרכז לשליטה התפטר

במסעדת יוקרה בהוואי: נתניהו נפגש עם עד תביעה במשפטו

הוריקן איידה מתקרב אל החוף – תושבי לואיזיאנה מתפנים מהמדינה

לפי שעה, החלטת קבינט הקורונה גוזרת כי התלמידים שאינם מחוסנים אינם מחוייבים בבדיקה ובדיקות האנטיגן שחולקו באופן חד פעמי לפני ה-1 בספטמבר הן בגדר רשות ולא חובה לתלמידים עד גיל 16. שרת החינוך בחר שלא להגיב וממשרד החינוך טרם התקבלה תגובה. יש לציין כי ארז אינו המעסיק שמכתיב נהלים למורים ולמנהלים. עם זאת, בעבר כשהנחה את המורים לפעול בניגוד להנחיות משרד החינוך, היה גיבוי משפטי.

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע היום על קיצור התו הירוק למי שלא יקבל את מנת הדחף. נכון עכשיו, כל מי שיעברו, עד תחילת אוקטובר, מעל 6 חודשים מהחיסון השני שלו - לא יוארך לו התו הירוק. גם מחלימים שעברו חצי שנה מהחלמתם יצטרכו לקבל מנה ראשונה של חיסון על מנת לקבל תו ירוק. היוצאים מהכלל הם ילדים עד גיל 12 שעדיין לא יכולים להתחסן.

לפי נתוני משרד הבריאות, מעל 2 מיליון ישראלים חוסנו במנה השלישית וישנם 3 מיליון ישראלים שקיבלו רק 2 מנות חיסון, ואם עברה מעל חצי שנה מאז התחסנו, יהיה עליהם להתחסן במנה שלישית עד תחילת אוקטובר.

למי יישאר התו הירוק?

התו הירוק יישאר בתוקף למי שהתחסן בחיסון השני לפני פחות מחצי שנה, למי שחלף שבוע מאז התחסן בחיסון הדחף, למחלימים עד חצי שנה לאחר ההחלמה,או למחלימים שקיבלו לפחות חיסון אחד - גם אם עברה מעל חצי שנה מאז החלימו.

השינוי במדיניות הבידודים

החלטה משמעותית נוספת היא שינוי במדיניות הבידודים לשבים מחו"ל. החל מיום שישי ה-3 בספטמבר, יינתן פטור מבידוד לכל מי שקיבל את חיסון הבוסטר, למי שקיבלו מנה שניה לפני פחות מ-5 חודשים או מי שהחלימו במהלך חמשת החודשים האחרונים. השבים מחו"ל עדיין יחויבו לעבור בדיקה עם הנחיתה ולהישאר בבית עד לתוצאה שלילית, והפטור אינו תקף למדינות האדומות שכרגע הן טורקיה, בוגלריה, ברזיל ומקסיקו בלבד. ילדים מתחת לגיל 12 עדיין יידרשו בבידוד.