פרופ' אש: "בוחנים הטלת מגבלות נוספות, התו הירוק צפוי להישאר"

מנכ"ל משרד הבריאות דיבר בתדריך על מצב התחלואה ועל המתווה המיועד למשרד החינוך. "שנת הלימודים בחינוך החרדי תיפתח בקרוב ונפעל בהתאם למתווה"

זמן צפייה: 02:20

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש דיבר היום (שני) במהלך תדריך ואמר כי במשרד הבריאות "בוחנים הטלת מגבלות נוספות, מצב התחלואה מדאיג". אש התייחס גם למתווה המיועד למשרד החינוך ואמר כי הוא אינו סופי עדיין. בתוך כך, מחר בערב יתכנס קבינט הקורונה.

לדבריו, "הצוותים עדיין יושבים על המתווה. הנושא העיקר הוא מתווה הבידודים - האם כיתה שלמה תיכנס לבידוד בגלל מאומת אחד או שיהיה מתווה שונה שיכלול בדיקות מהירות יומיות או בדיקות PCR. שנת הלימודים בחינוך החרדי תפתח בקרוב ונפעל בהתאם למתווה החינוך - פתיחה ללא קפסולות, צמצום כיתות והגברת בדיקות בערים שישנו את צבעי הרמזור".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד: "התקציב טוב, מדויק ונותן מענה למה שהמדינה צריכה"

לאחר תקיפת האנייה: שגריר איראן בבריטניה זומן לשיחת נזיפה

המורה יותם אוקון הואשם באונס תלמידתו בת ה-12

מנכ''ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש
מנכ''ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש | צילום: לע''מ

אמש פורסם כי מומחים מבית החולים תל השומר הציגו לראש הממשלה נפתלי בנט, מתווה לפתיחת מערכת החינוך. לפי המתווה שהוצע, אם תלמיד יתגלה כמאומת, הכיתה לא תצטרך להיכנס לבידוד אלא תעבור בדיקות. מי שיימצא חיובי לנגיף יכנס לבידוד ואילו השאר ימשיכו ללמוד כרגיל. בנוסף, הכיתה תעבור בדיקות מדי יום במשך שבוע.

במקביל, המתווה מציע לבצע סקר סרולוגי לכלל תלמידי מערכת החינוך בכדי למצוא תלמידים שהחלימו מהנגיף ואינם יודעים זאת. מי שיימצא עם נוגדנים לנגיף, לא יצטרך לעשות בדיקות בהמשך.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 2,114 נדבקים חדשים בקורונה בישראל. על פי הנתונים, כעת ישנם 19,436 חולים פעילים בארץ מתוכם 212 במצב קשה, בהם 42 מונשמים. מפרוץ המגפה נדבקו 877,316 בני אדם בישראל. אתמול בוצעו 80,647 בדיקות, מתוכן 2.95% היו חיוביות, ומקדם ההדבקה R עומד על 1.36%.