שיא מפרוץ המגפה: 50 יולדות ונשים בהריון מאושפזות עם קורונה

ההתפשטות הנרחבת של הזן הבריטי הובילה לתחלואה מדאיגה בקרב נשים הרות. לאחר מותה של אסנת בן שטרית, בבתי החולים מאושפזות עשרות נשים שנדבקו בנגיף, בהן 19 שמצבן קשה - מתוכן 8 במצב קריטי

זמן צפייה: 02:51

גל התחלואה הנוכחי וההתפשטות הנרחבת של הזן הבריטי בארץ, הובילו לתחלואה מדאיגה בקרב נשים הרות. נכון להערב (ראשון), בבתי החולים השונים ברחבי הארץ מאושפזות 50 יולדות ונשים בהריון לאחר שחלו בקורונה - נתון שיא מאז פרוץ המגפה.

מצבן של 19 מהנשים המאושפזות מוגדר קשה, כאשר שמונה מהן במצב קריטי - מהן שבע מונשמות ואחת מחוברת לאקמו. יש לציין כי כולן אינן מחוסנות, כך שזהו בדיוק המקום להזכיר את המלצת משרד הבריאות עבור נשים הרות: להתחסן, וכמה שיותר מהר. רק בשליש הראשון של ההיריון מותר להיוועץ ברופא טרם קבלת החיסון, והסיבה לכך היא משום שפייזר ומודרנה לא עשו ניסוי קליני על נשים בהיריון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אש: אם יהיה גל תחלואה אחרי פורים – אנו עלולים להגיע לעוד סגר

אחרי 17 שנה מאחורי הסורגים: זאב רוזנשטיין שוחרר מהכלא

עקב הזיהום: משרדי הממשלה מזהירים שלא להיכנס לים ברחבי הארץ

אישה בהיריון מקבלת חיסון | צילום: רויטרס

ובזמן שרשויות הבריאות בעולם חלוקות בשאלה האם הן צריכות להתחסן - הערכה המקובלת בקרב מומחים היא שאין חשש לפגיעה באם או בעובר בעקבות החיסון. ההמלצה להתחסן היא גם עבור נשים מיניקות, שכן - החיסון לא עובר בחלב האם ואין כל סכנה לעובר.

מותה של אסנת בן שטרית בת ה-32, אשר הלכה לעולמה בעודה בהיריון מתקדם לאחר שנדבקה בנגיף, רק ממחיש את הסכנה הצפויה כשלא מתחסנים. חשוב לזכור כי הסיכון שבחיסון קטן מהסיכון שבמחלה הקשה וסיבוכיה, ולראייה - אף אישה הריונית שחוסנה לא חלתה.

חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

וברקע  הדברים הללו, קופות החולים פרסמו כמה נשים הריוניות התחסנו עד כה במדינת ישראל. מהנתונים עלה כי בקופת חולים לאומית, המבטחת בעיקר אז המגזר החרדי, התחסנו רק 25% מהמבוטחות ההריוניות.

בקופת החולים מאוחדת המספרים דומים, שם חוסנו עד עתה 27% מכלל המבוטחות ההריוניות. בכללית המספר עומד על 31% ואילו בקופת החולים מכבי, חוסנו 40% מהמבוטחות ההריונות. מכאן, ש-2/3 מהנשים ההרות בישראל טרם התחסנו.