"אסור שזה יקרה": מחאת התושבים ביישוב שיקלוט דרום קוריאנים

צה"ל נערך לקליטת 200 אזרחי קוריאה הדרומית בהר גילה שסמוך לירושלים. תושבי היישוב מביעים את מחאתם, שורפים צמיגים וחוסמים את הכניסות ליישוב. "צריך להתעורר ולחסום את שתי הכניסות"

זמן צפייה: 00:11

בהלת הקורונה: צה"ל נערך היום (ראשון) לקליטת 200 אזרחי קוריאה הדרומית ביישוב הר גילה, שסמוך לירושלים. תושבי ההתנחלות מתנגדים בחריפות למהלך, וכמה מהם אף הבעירו צמיגים מול שער היישוב. בקבוצת הפייסבוק הביעו התושבים את מורת רוחם וכתבו "אסור שזה יקרה", והפצירו: "צריך להתעורר ולחסום את שתי הכניסות ליישוב".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר: "גילינו במקרה על כוונת צה"ל לייצר מתקן בידוד רפואי בלב ישוב אזרחי אצלנו. הדבר לא מקובל עלי ולא ניתן לכך יד. קיים צורך בטיפול מיידי בנגיף, אבל לא על חשבון הבריאות והביטחון של אף אחד. לא ייתכן שההחלטה תתקבל מאחורי גבם של גורמים אזרחיים, אזרחי גוש עציון הם לא סוג ב', ואין שום היגיון בהחלטה הזו, הרי גם בסיס הקריה בתל אביב הינו מתקן צבאי, אך ברור לכל בר דעת שלא היו שולחים לשם אנשים עם חשש שנדבקו לבידוד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תלמידים רצו לעלות לאוטובוס – הנהג סירב מחשש שנדבקו בקורונה

בהלת הקורונה: ישראל אוסרת כניסת נוסעים מיפן ומקוריאה הדרומית

נתניהו יקיים הערכת מצב על הנגיף; ד' קוריאה התלוננה לישראל

הבערת צמיגים בכניסה לישוב הר גילה
הבערת צמיגים בכניסה לישוב הר גילה | צילום: חדשות 13

נאמן הוסיף כי "אנו דורשים ממקבלי החלטות להקפיא את ההחלטה הזו לאלתר ולייצר שיח עם הרשות המקומית כמקובל. אנחנו לא חצר אחורית של אף אחד ולא נאפשר לפעול בתוך יישובנו כאילו אין כאן שלטון אזרחי".

צוות החירום היישובי בהר גילה שלח הודעה לתושבים ובה כתב: "ישנה כוונה לשכן, במדרשת הר גילה, 220 תיירים קוריאנים, לפני גירושם מהארץ, תחת הנחייה ישירה של המטה לביטחון לאומי. עדין לא ידוע מועד הגעתם אל הר גילה. מועצת גוש עציון נרתמה לסייע במניעת הגעתם. אנו פועלים בכל המישורים (משפטיים ותקשורתיים) על מנת לסכל את התוכנית".

החלטת צה"ל מגיעה יממה לאחר שישראל דחתה את כניסתם של 130 אזרחי קוריאה הדרומית שנחתו בנמל התעופה בן גוריון, וכמה שעות לאחר שמשרד הבריאות הודיע כי לא יאפשר כניסה לישראל של נוסעים מיפן ומקוריאה הדרומית, בעקבות החשש מהתפשטות הנגיף הסיני בארץ. נוסף על כך, משרד הבריאות הודיע כי מי ששהה באוסטרליה ובאיטליה ב-14 הימים האחרונים וסובל מתסמיני המחלה מחויב להיבדק.

בכירים בממשלת יפן פנו לשגרירת ישראל בטוקיו יפה בן-ארי, הביעו מחאה על החלטת ישראל לאסור על כניסת אזרחים יפנים לישראל והדגישו כי הם רואים את המהלך בחומרה, כך אמר פקיד ישראלי בכיר לחדשות 13.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים ברגעים אלה הערכת מצב מיוחדת בנושא נגיף הקורונה בחמ"ל משרד הבריאות בנוכחות שר הבריאות יעקב ליצמן, שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים, מנכ"לי בתי חולים וגורמים בכירים נוספים. זאת, בהמשך לדיונים שהתקיימו בימים אחרונים בנושא היערכות והתמודדות עם הנגיף ובשל ההתפתחויות האחרונות.

במקביל, ממשלת קוריאה הדרומית הודיעה כי הגישה תלונה לישראל, כאמור, בעקבות ההחלטה לאסור על כניסת אזרחיה למדינה. לאחר שישראל דחתה את כניסתם של 130 קוריאנים שנחתו בישראל, משרד החוץ הקוריאני יצר קשר עם ממשלת ישראל וביקש לאפשר את כניסתם, אך סורב.

נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה
נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

נציגת משרד הבריאות הוסיפה: "אנחנו נמצאים בתיאום עם משרד החוץ ועם ממשלת דרום קוריאה והנציגות שלהם פה מגבשים את המאמצים והתוכניות על מנת שהם יחזרו לארצם בשלום, בבטחה ובמהירות". לדבריה, הסיכוי להידבק "תלוי במרחק מהאדם המדבק. אנחנו לא יודעים כרגע מי האנשים המדבקים ולא איפה הם ישבו במטוס. אנחנו מתייחסים לכל המטוס כבעל סכנת הידבקות".

במהלך הלילה הודיעו הרשויות בסין כי 648 בני אדם נוספים נדבקו בנגיף - בכך עלה מניין הנדבקים הכולל במדינה ל-76,936. מהרשויות נמסר עוד כי ביממה האחרונה מתו 97 בני אדם לאחר שנדבקו בווירוס - מה שהעלה את מניין המתים הכולל בסין ל-2,442 בני אדם. בקוריאה הדרומית נדבקו 123 בני אדם נוספים, ומספר הנדבקים עומד על 556.