קורונה בחברה החרדית: חרף ההנחיות - נמשכות התכנסויות המוניות

ברחוב החרדי ניכרת פעמים רבות התעלמות מהוראות משרד הבריאות, והשבוע נערכו כמה חתונות רבות משתתפים - למרות האיסור על התקהלויות. לשם כך נעשים מאמצי הסברה שקוראים למגזר לציית להגבלות

זמן צפייה: 02:13

חופות המוניות וריקודים בהשתתפות מאות אנשים - כך נראה הרחוב החרדי בימים אלה, תוך התעלמות מהנחיות משרד הבריאות ובזמן שרוב הציבור בהסגר בבית.

השבוע, למשל, נערכה חתונה רבת משתתפים בציבור הליטאי. המונים הגיעו לשמח את החתן והכלה בשורות צפופות, תוך סיכון שלום הציבור. השיא היה אתמול כאשר חרדים בבית שמש החליטו לערוך חתונה בהשתתפות של 150 איש. המשטרה הגיעה למקום ועצרה את החתן ועוד שני חשודים בחשד להפרת צו בריאות.

חתונה חרדית שנערכה למרות האיסורים וההגבלות
חתונה חרדית שנערכה למרות האיסורים וההגבלות | צילום: חדשות 13

לנוכח האירועים האלה, גדולי הרבנים כבר קראו להפסיק את ההילולות מסוג זה, מחשש לעלייה באחוזי התחלואה במגזר החרדי. "כתוב שבן אדם צריך יותר להיזהר שלא יזיק ושהוא לא יוזק", אמר הרב יצחק ירוסלבסקי, "בפרט כשזה עניין של סכנת נפשות ולכן אני דורש ומבקש בכל לשון של בקשה, אנא ואנא מכל אחד ואחד לשמור את ההוראות".

במשטרה מתריעים כי אם לא ייענו לדרישותיהם הם ייאלצו להחמיר ולהגיש כתבי אישום נגד מפירי ההוראות שמסכנים את כלל הציבור. אתמול כבר הוגש בפעם הראשונה כתב אישום נגד מפר בידוד סדרתי שלא נשמע להוראות המשטרה שלוש פעמים