התפשטות הקורונה בישראל: מניין הנדבקים עלה ל-154 - 3 במצב קשה

פרטים על החולים החדשים יפורסמו בהמשך. כ-38 אלף ישראלים שוהים כעת בבידוד ביתי, מהם 181 החלו את תקופת הבידוד היום. חל שיפור במצבה של התיירת האמריקנית שאושפזה בפוריה, ומצבה מוגדר קל

זמן צפייה: 03:45

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שבת) כי מניין הנדבקים בקורונה בארץ עלה - ועומד כעת על 154. בין הנדבקים שלושה במצב קשה - שניים מהם מאושפזים בבית החולים שיבא, ואחד בבית החולים איכילוב. שבעה מאושפזים נוספים במצב בינוני. מתוך 154 הנדבקים, 17 בדרך לאשפוז, 25 שוהים בביתם וארבעה החלימו ושוחררו. פרטים על הנדבקים החדשים יפורסמו בהמשך.

עוד עדכן משרד הבריאות כי עד כה שהו בבידודי בית כ-55 אלף ישראלים. נכון לשעה זו נמצאים בבידוד יותר מ-38 אלף אזרחים, מהם 181 החלו את תקופת הבידוד היום.

בתוך כך, מבית החולים פוריה שבטבריה נמסר כי מצבה של התיירת האמריקנית (חולה מספר 99) השתפר, ומוגדר כעת קל. מצבו של נהג אוטובוס התיירים, שנדבק מקבוצת התיירים מיוון, מוסיף להיות בינוני.

עוד בחדשות 13:

אהבה בימי קורונה: הזוגות שמצאו פתרונות יצירתיים ליום החתונה

טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי: "נקצה 50 מיליארד דולר למאבק"

המדינה שוקלת סגר של 50% מהמשק; ייתכנו הגבלות בתחב"צ

טיפול הצוות הרפואי בחולת קורונה
טיפול הצוות הרפואי בחולת קורונה | צילום: חדשות 13

בשל משבר הקורונה, בדיונים אצל ראש הממשלה הועלתה האפשרות של סגר והשבתה של 50% מהמשק ועצירת כל הפעילות הלא חיונית, זאת על מנת לבלום את התפשטות הנגיף. גורמים בכירים אמרו בדיונים שנערכו בנושא כי "סגר זה לא שאלה של אם - אלא של מתי". כך פורסם אמש בחדשות 13.

בתוך כך, בכיר ישראלי אמר לחדשות 13 כי משרד הבריאות צפוי להודיע מחר על החמרה נוספת של הצעדים להתמודדות עם התפשטות הנגיף, וכי נשקלות הגבלות על השימוש בתחבורה ציבורית.

במידה שיוטלו הגבלות נוספות משמעותיות, בתי המשפט צפויים לעבור למתכונת מצומצמת של דיוני מעצרים ותום הליכים. במקרה כזה - דיון נתניהו יידחה. במערכת בתי המשפט נערכות כל הזמן התייעצויות בנושא.

חדרי בידוד לחולי הקורונה
חדרי בידוד לחולי הקורונה | צילום: חדשות 13

שר הביטחון נפתלי בנט הורה, בתום התייעצות עם משרד הבריאות והמטה לביטחון לאומי, על הקמת שלושה מתקני החלמה לנושאי נגיף הקורונה בישראל בצפון, במרכז ובדרום, כתחלופה לבידוד ביתי.

בנט הנחה לקלוט את החולים כבר בימים הקרובים. "מטרת המתקנים תהיה לרכז את החולים הקלים אשר נושאים את הנגיף בישראל על מנת לאפשר בידוד אפקטיבי, למנוע סכנת הדבקה לבני המשפחה, להקל על המבודדים במישור החברתי ולהעניק מענה רפואי מיידי לחולים במקרה של החמרה", נמסר.