הנתון הגבוה מזה 4 חודשים: 3,161 נדבקים חדשים התגלו אתמול

לקראת דיון קבינט הקורונה אחר הצהריים, חלה עלייה מדאיגה בכמות הנדבקים היומית, אך מספר החולים הקשים יציב • מומחי משרד הבריאות ימליצו היום על הרחבת התו הירוק

זמן צפייה: 06:56

משרד הבריאות עדכן כי אמש (שני) התגלו 3,161 מאומתים חדשים לקורונה בישראל. על פי הנתונים, כעת ישנם 21,048 חולים פעילים בארץ מתוכם 217 במצב קשה, בהם 43 מונשמים. מפרוץ המגפה נדבקו 879,650 בני אדם בישראל. אתמול בוצעו 80,705 בדיקות, מתוכן 2.96% היו חיוביות.

אתמול נשלחו מאות ילדים בעיר רמת גן לבידוד לאחר שנחשפו למדריכת ספורט שהתגלתה כחולה מאומתת. הילדים מ-21 גנים בעיר נחשפו למדריכה במהלך פעילותה במוסדות החינוך בימים האחרונים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט לאופוזיציה: "ב-36 שעות עשינו מה שלא בוצע ב-36 חודשים"

פרופ' אש: "בוחנים הטלת מגבלות נוספות, התו הירוק צפוי להישאר"

גנץ: "מאות כטב"מים איראנים נמצאים ברחבי המזרח התיכון"

משרד הבריאות צפוי להמליץ לקבינט הקורונה על שורה של הגבלות חדשות - כך פורסם אמש בחדשות 13. מחר יתכנס קבינט הקורונה ומשרד הבריאות צפוי להמליץ על מספר הגבלות, ביניהן הרחבה של התו הירוק גם באירועים בהם פחות מ-100 איש וגם לילדים מתחת לגיל 12, כך שהם יחויבו בבדיקת קורונה שלילית בכניסה למקומות מסוימים.

הגבלה נוספת עליה צפויים המומחים להמליץ, היא החזרת החובה על עטיית מסכות בחללים פתוחים בהתקהלויות של מעל 20 איש. בנוסף, נשקלת גם אפשרות להמליץ לקבינט על הגבלת התקהלויות באופן כללי אך עוד לא הוחלט אם ההמלצה תעלה או לא.

נתונים ממחקר חדש שפורסמו לראשונה אמש בחדשות 13 מראים כי הסיכוי של אדם שהתחסן בינואר להידבק גדול פי 2.26 מאדם שהתחסן באפריל. לפי המחקר, של מכון החדשנות "קהאן סגול" וקופת חולים מכבי בשיתוף מכון "KI", מסתבר שדעיכת הנוגדנים מתקיימת בכל קבוצה שנבדקה - ללא תלות בגיל או מחלות רקע.

ד''ר שרון אלרעי פרייס
ד''ר שרון אלרעי פרייס

היום התקיים דיון בין משרד התחבורה למשרד הבריאות במטרה לדון במודל לשבים מחו"ל וההגבלות על מדינות. בדיון אמרה הממונה על בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, כי אין מודל חדש ובמקום זאת יומלץ להרחיב את רשימת המדינות האדומות, שהשבים מהן מחויבים בבידוד.

במשרד החליטו שעדיף לצמצם את רשימת המדינות האסורות לטיסה בשל העומס הנוצר על ועדת החריגים ובמקום זאת, כאמור, להרחיב את רשימת המדינות האדומות. על פי ההערכות, לרשימה ייכנסו כמעט כל מדינות העולם, כולל ארצות הברית, וגם מחוסנים יידרשו להיכנס לבידוד. בכך, ישראל תהפוך לאחת המדינות היחידות בעולם בהן יהיה צורך בבידוד למחוסנים.

נתב''ג קורונה
נתב''ג בקורונה | צילום: רויטרס

לגבי הצפי לחודשים הבאים, לחדשות 13 נודע, כי בשיחות סגורות, ראש הממשלה נפתלי בנט, מוכן להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותו בהקשר של עצירת גל התחלואה. לפי חלק מהמומחים, נראה כי לא בטוח שהחיסון השלישי יבלום את מספר החולים במצב קשה שהולך ועולה וכי בקצב הנוכחי תיתכן אפשרות של סגר בחגי תשרי. זאת, מכיוון שעד ספטמבר צפוי מספר החולים הקשים להיגע עד 1,600 חולים, ויצור עומס על מערכת הבריאות.