קורונת החורפנים: שתי הבדיקות הראשונות שבוצעו התגלו כשליליות

שני הישראלים לגביהם עלה החשד כי נדבקו בזן החדש של הנגיף, שמקורו בחורפנים, יצאו שליליים בבדיקה. באשר לשניים הנוספים שנבדקו גם כן - התוצאות שלהם יתקבלו בימים הקרובים

חורפן, חורפנים
חורפן | צילום: רויטרס

שני הישראלים שנבדקו בחשד כי נדבקו בזן החדש של נגיף הקורונה, שמקורו בחורפנים, קיבלו היום (ראשון) את תוצאות הבדיקות, וגילו כי הם לא נדבקו בקורונת החורפנים אלא בקורונה רגילה - ללא מוטציות. כעת, ממתינים לתוצאות הבדיקות של שניים נוספים, שנבדקו גם כן בחשד כי הקורונה שבה חלו שייכת לזן החדש.

בתוך כך, בקבינט הקורונה שיתכנס היום, חוקרי האוניברסיטה העברית ומכון ויצמן צפויים לטעון בפני השרים כי ילדים הם אינם הגורם המפיץ את הנגיף, וכי לדעתם ניתן לפתוח את כיתות ה'-ו' עוד השבוע. עמדתם של החוקרים מנוגדת לזו של משרד הבריאות, שבשל העלייה במקדם ההדבקה מבקש לדחות מעט יישום צעד זה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת הצעד הבא בהקלות: הקבינט ידון היום בפתיחת כיתות ה'-ו'

דיון שלישי במשפט נתניהו: דורש לקבל את כל חומרי החקירה

2 רקטות נורו מעזה לכיוון אשדוד והשפלה; צה"ל תקף ברצועה

חורפן
חורפן | צילום: צילום מסך

כידוע, לאחרונה עלו בדנמרק עדויות על התפרצות מוצטיה חדשה של הנגיף שמקורה בחורפן, סוג של יונק קטן שנפוץ בעיקר בחוות לגידול פרוות. בעקבות כך, ממשלת דנמרק החליטה להמית כ-17 מיליון פרטים שחיים ביותר מאלף בתי גידול ברחבי המדינה.

על אף שחורפנים נגועים בקורונה אינם דבר חדש, המוטציה שעובר הנגיף בגופם של היונקים הללו עשוי לגרום להדבקה המונית בעקבות מגע של בני אדם עם החיה. נכון לעכשיו, אין הוכחות לכך שהזן השונה של הווירוס גורם למחלת הקורונה להיות חריפה יותר.

בדנמרק דיווחו עד כה על כמה מאות בני אדם שנדבקו, ככל הנראה, ממגע עם החורפן, אולם החוקרים מתמקדים כעת בכ-12 נדבקים שבהם התגלתה המוטציה הייחודית שמעוררת את חששם של המומחים. בתוך כך, בארגון הבריאות העולמי הודיעו בשבוע שעבר כי חורפנים נגועים התגלו גם בשורת מדינות חוץ מדנמרק, בהן ארה"ב, איטליה, הולנד, שוודיה וספרד.