משרד הבריאות: צפויה בקרוב סגירת גבולות למי שאינו תושב ישראל

באתר המשרד נכתב כי ככל הנראה יוחלט בזמן הקרוב שלא לאפשר כניסה לארץ למי שאינו אזרח או תושב ישראל. ברחבי הארץ נערכות בדיקות בקרב כל מי שייתכן שנחשף לתיירים שאובחנו כחולים בקורונה

זמן צפייה: 03:41

בצל החשש הגובר מהתפשטות הקורונה בישראל, באתר משרד הביראות פורסם הערב (שבת) כי ככל הנראה בקרוב תתבצע סגירת גבולות בפני מי שאינו תושב ישראל. זאת, לאחר שברחבי הארץ נבדקים ישראלים ששהו בקרבת משלחת התיירים הדרום-קוריאנים שתשעה מהם אובחנו כחולים בקורונה.

בהנחיית משרד הבריאות, פתח הערב מגן דוד אדום מוקד מיוחד לטיפול באנשים החשודים כחולים בקורונה. מרגע פתיחת המוקד, התקבלו כבר מאות פניות של אזרחים .

כל אדם שעל פי הנחיות משרד הבריאות נדרש להיות בבידוד ביתי, או אדם שהיה במגע עם חולה בקורונה או עם מי שקיים חשש כי הוא חולה בנגיף, וסובל מתסמינים כמו חום, שיעול, או תסמינים נשימתיים אחרים, עליו להתקשר למוקד 101 של מד"א. על פי התסמינים, מתקבלת החלטה אם לשלוח פראמדיק שיבצע למטופל בדיקה בביתו, מבלי לפנות אותו בשלב זה. הדגימה תועבר למעבדה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, על מנת לשלול הימצאות של נגיף הקורונה בגופו. במידת הצורך, יוזנק אמבולנס על מנת לפנות את החולה לבית החולים בתנאי בידוד מיוחדים.

צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה
צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה | צילום: דוברות מד''א

מוקדם יותר הערב נחתה בארץ טיסה של חברת "קוריאן אייר" מסיאול. הנוסעים הזרים שהיו על הטיסה הוחזרו ולא הורשו להיכנס לארץ, ו-12 הנוסעים הישראלים שהיו בטיסה פונו על ידי צוותי מד"א לבידוד ביתי.

עד כה, הושמו בבידוד כמה עשרות תלמידים מבאר שבע, עפולה ומקריית חיים, וכן כמה מורים, שביקרו באתרים שבהם נכחו גם חברי המשלחת מקוריאה הדרומית. עיריית חיפה הודיעה כי היא נמצאת בקשר ובתיאום מלא מול משרד הבריאות והחינוך ופועלת על פי הוראותיהם בנושא הטיפול בתלמידי קריית חיים שנמצאים בבידוד עד יום רביעי. בבאר שבע הוחלט בתום הערכת מצב כי השגרה תישמר.

מנהלת בית הספר מסרה כי "מייד עם פרסום ההודעה של משרד הבריאות יצרתי קשר עם מוקד החירום שלהם, והבאתי בפניהם את הפרטים על השהות המשותפת של תלמידי בית הספר וצוות המורים עם המשלחת מדרום קוריאה, בעת שטיילו במצדה. לנוכח זאת, משרד הבריאות הנחה כי הם יכנסו לבידוד. אנחנו, מצדנו, נמשיך לעמוד בקשר רציף עם משרד החינוך והמחוז לכל עדכון נוסף. עד עכשיו, דאגנו לעדכן את המורים ואת ההורים, ולתת להם תמונה מסודרת על האירוע. החל ממחר גם נדאג להעביר לתלמידים שבבידוד את כל החומר הלימודי הנדרש".

נוסעים יורדים מ''ספינת הקורונה'' שעוגנת לחופי יפן
נוסעים יורדים מ''ספינת הקורונה'' שעוגנת לחופי יפן | צילום: רויטרס

בבית החולים סורוקה התקיימה הערכת מצב  בעקבות המידע על קבוצת התיירים מקוריאה הדרומית. משעות אחה"צ פנו לביה״ח 6 אנשים עם חשד לחשיפה לנגיף הקורונה החדש. מתוכם נערה בת 15, ושני המורים שהיו עם קבוצת התלמידים. על פי ההנחיות, נלקחו דגימות לבדיקת הנגיף והם שוחררו לבידוד ביתי, בהתאם למדיניות והנחיות משרד הבריאות.

המועצה האזורית אשכול הודיעה כי קבוצת ותיקים במועצה שהתה בתאריך 11.2 במלון דייוויד בים המלח, כשבאותו היום שהתה בו גם הקבוצה הקוריאנית, שחלק מחבריה נדבקו בנגיף. "המלון גדול והסבירות שתושבינו באו במגע הדוק עם הקבוצה הקוריאנית נמוכה. עם זאת, פנינו למשרד הבריאות לקבלת הנחיות", נמסר.

המרכז הרפואי יוספטל עדכן כי אדם פונה הערב למיון ולאחר תשאול מתאים נלקחו ממנו הבדיקות המתאימות לבירור הידבקות בווירוס הקורונה. "מצבו אינו דורש אישפוז ולכן יישלח הבייתה וישהה בבידוד. כשיתקבלו תוצאות הבדיקות במהלך היום מחר יוחלט על המשך טיפול".