חיסוני הילדים: הסתיימה פגישת הצוות לטיפול במגפות

הצוות, המורכב ממומחים שונים ממספר גופים, יגבש המלצה ויעבירה לנכ"ל משרד הבריאות שיחליט כיצד לפעול. הדיון מתקיים באופן סגור בעקבות חשש של המומחים מפני השיח האלים בנושא

Whatsapp Image 2021 11 04 At 1

הצוות לטיפול במגיפות (הצט"מ) התכנס הערב (רביעי) לקראת הדיון האחרון וההצבעה בנושא המלצת הצוות בעניין חיסוני קורונה לילדים בגילאי 11-5. הצוות לטיפול במגפות הוא צוות עצמאי המייעץ למשרד הבריאות ומורכב ממומחים שונים ממספר גופים וללא תמורה. המלצתו תועבר למנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש והוא יחליט כיצד לפעול.

הדיון וההצבעה יהיו סגורים, לאחר שבשבוע שעבר התקיים החלק הראשון והפתוח בדיון. במהלך החלק הראשון הציגו נציגי פייזר נתונים על הניסויים שנערכו בחיסון וסטטיסטיקות והערכות לגבי חיסון ילדים. לאחר מכן עלו נציגים מהציבור, שאלו שאלות ונענו על ידי המומחים.

במהלך הדיון הוצגה, בין היתר, מצגת בסגנון "מה היה קורה אילו" חיסנו את הילדים טרם הגל הרביעי ואילו השלכות יש לכך על חיסונם כעת – על ידי פרופ' ניר גביש מהטכניון וד"ר עמית הופרט ממכון גרטנר. בפני הפורום עמדו מספר שאלות מעבר לשאלה אם להמליץ על החיסון, ביניהן אם לדחות את התחלת מתן החיסונים לניצני הגל הבא אבל לאפשר לילדים ומשפחות בסיכון ואחרים להתחסן כבר כעת וכן האם להמליץ על הבוסטר לגילאי 12-15 לאור העובדה שעוד מעט מסתיימים 5 חודשים מאז החיסון השני.

מכלול השיקולים שהשפיע על ההחלטה לנהל את הדיון באופן סגור כלל בין היתר את האפשרות לניהול שיח חופשי ופתוח בסוגיה הרגישה והמכרעת, על רקע השיח האלים הרווח בנושא, ובמשרד טוענים כי הוא עשוי להשפיע על מהלכו של הדיון.

כזכור, לפני כשבועיים פורסם בחדשות 13 כי ישראל כבר הזמינה כמיליון מנות חיסון מחברת התרופות, חיסון לכל ילד, ולפי ההערכה יהיה ניתן להתחיל במבצע החיסונים כבר בסוף חודש נובמבר. החיסונים הוזמנו למרות שעדיין לא אישרו במשרד הבריאות את מתן החיסונים לילדים בגילאים אלו. החיסון לילדים הוא שליש ממנת חיסון רגילה ולכן נדרשת הזמנה נפרדת.