המוטציה הבריטית בקרב ילדים: 75 אלף נשאים, עלייה במספר החולים

פרסום ראשון: מנתונים שהוצגו למשרד הבריאות עולה כי הווריאנט מדבק פי 1.5 יותר מהרגיל ומעורר יותר תסמינים. 41% מהמאומתים במגזר החרדי - ילדים; רה"מ ידרוש להאריך הסגר ב-4 ימים לפחות

זמן צפייה: 02:07

בגל השלישי של התפשטות מגפת הקורונה בישראל נמצאו בסך הכול כ-75 אלף ילדים כחיוביים לנגיף, זאת לעומת כ-58 אלף ילדים מאומתים מהגל הראשון - כך עלה מנתונים שהובאו אמש בפני בכירי משרד הבריאות, ומתפרסמים הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13.

על פי הנתונים, הזן הבריטי מדבק פי 1.5 יותר מהרגיל, והוא גם יותר פתוגני - כלומר מעורר יותר תסמיני מחלה, ואכן רואים זאת בקרב ילדים, שכן בגל הזה רבים מהילדים המאומתים אושפזו בבתי החולים השונים. בגל השני, למשל, 7% מהילדים אושפזו במצב בינוני ומצבם של 0.8% מהם הוגדר קריטי. לעומת זאת, כיום המספר כבר עלה ל-10.1% במצב בינוני ו-2.1% במצב קריטי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

קיצור השירות והוספת אלפי תקנים בשנה: מתווה גנץ לשירות בצה"ל

אלרעי סותרת את הבטחת נתניהו: "פתיחת התרבות – אולי במארס"

מבצע החיסונים מתרחב: החל ממחר – חיסונים מגיל 35 ומעלה

ילד לומד מהבית בתקופה הקורונה באמצעות המחשב
אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

על פי ההתפלגות המגזרית, 41% מהמאומתים במגזר החרדי הם ילדים, כך גם 21% מהמאומתים במגזר הערבי ו-25% מהמגזר הכללי. יש לציין כי יכול להיות שמדובר בילדים שחולים במחלות אחרות ומאושפזים ממילא, ולאחרונה התגלו כחיוביים לקורונה.

אם כן, נראה כי הילדים הם מקור הדבקה משמעותי מאוד. במשרד הבריאות חוששים כעת שפתיחת מערכת החינוך ללא מתווה של קפסולות קטנות עלולה להוביל את ישראל לגל תחלואה נוסף - אפילו מהר יותר ממה שיכולנו להעריך.

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא מחר לישיבת הממשלה הצעה להאריך את הסגר הכללי בכמה ימים נוספים. במשרד הבריאות מעוניינים להאריך את הסגר בשבוע, אבל ייתכן שבסופו של הוא יוארך בארבעה או בעשרה ימים.

הסיבה להארכת ההגבלות - מעבר לעובדה שמספר המאומתים עדיין גבוה יחסית, היא למנוע חדירת מוטציות נוספות לארץ ולנצל את הזמן על מנת לחסן כמה שיותר ישראלים - נתניהו אפילו הציב יעד של חמישה מיליון מחוסנים כבר בשבועות הקורבים.

נכון לשעה זו טרם הושג סיכום פוליטי שיאפשר את עצם כינוס ישיבת הממשלה. שר הביטחון בני גנץ דורש להכפיל את הקנסות, ואילו הסיעות החרדיות ממשיכות להתנגד. אם תימצא פשרה עוד הלילה והחוק יעבור בשלוש קריאות, ניתן יהיה לכנס את הישיבה שבסיומה הסגר, ככל הנראה, יוארך.