אבי בת 10 שלקתה בתסמונת נדירה בשל קורונה: "מסוכן גם לילדים"

יוסף בטאשווילי, אביה של נעה שלקתה בתסמונת דמויית "קוואסקי" הפוגעת בלב אחרי שהחלימה מהנגיף, סיפר לחדשות 13 על המקרה: "היא סבלה מאוד - היה לנו הרבה מזל שהגענו בזמן"

זמן צפייה: 03:49

יוסף בטאשווילי, אביה של נעה בת ה-10 שלקתה בתסמונת נדירה בלב לאחר שחלתה בקורונה, סיפר היום (ראשון) לחדשות 13 כי "אשתי שמה לב שהחום שלה קרוב ל-40 מעלות ושזה לא משהו רגיל. הילדה סבלה מאוד. היה לנו הרבה מזל שהגענו בזמן, עכשיו מצבה משתפר. חייבים להבין שגם לילדים זה מאוד מסוכן".

בשבוע שעבר, כזכור, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי שתי ילדות בנות 9 ו-10 ונער נוסף בן 16 מאושפזים בימים אלה בבית החולים קפלן שברחובות, כשמצבם קשה. השלושה נדבקו בקורונה, החלימו מהנגיף - ואז לקו בתסמונת "דמויית קוואסאקי" - פגיעה לבבית שבאה על רקע מחלה אוטואימונית. לשלושה לא נשקפה סכנת חיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בתום חודש: ישראל יוצאת מהסגר – וחוזרת לשגרה חלקית

דמי אבטלה ועזרה לרשויות: גובשה חבילת סיוע לערים האדומות

אביה של בת ה-10 שלקתה בתסמונת נדירה בשל נגיף הקורונה
אביה של בת ה-10 שלקתה בתסמונת נדירה בשל נגיף הקורונה

"בתקופה האחרונה יש משהו כמו 30 מקרים", סיפר ד"ר אורי בלה, מנהל המחלקה לרפואת ילדים דחופה בקפלן, והסביר: "מדובר על תסמונת שבה מערכת החיסון מתעוררת ומתחילה לתקוף את הגוף שלנו, ופוגעת בהרבה מערכות. הילדים מגיעים עם כאבי בטן, חזה, ויש פגיעה בלב ובכבד".

מדובר בתסמונת נדירה, אולם לאחרונה דווח עליה רבות גם ברחבי העולם. הרופאים טרם יודעים מהו שיעור הלוקים בה משום שמדובר בתסמונת חדשה, וגם עדיין לא ברור מהן התופעות שיצוצו לאחר שהילדים יחלימו ממנה.