משרד החוץ: "בשל הקורונה – ממליצים לשקול נסיעות לצפון איטליה"

בהודעה של המשרד צוינו שבעה אזורים שבהם יש נתונים על התפרצות הנגיף הקטלני, בהם: ונציה, ונטו ולומברדיה. מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף כי "נשקול אם מי שחוזר מרומא לישראל יוכנס לבידוד"

זמן צפייה: 06:37

נגיף הקורונה: בעקבות התפשטות וירוס הקורונה באיטליה הודיע הערב (שני) משרד החוץ כי הוא ממליץ לשקול את נחיצותן של נסיעות לצפון איטליה, באזורים שבהם נרשמה התפרצות. המשרד ציין את המחוזות הבאים: לומברדיה, ונטו, אמיליה-רומניה, פיאמונטה, פריולי-ונציה-ג'וליה, טרנטינו-אלטו-אדיג'ה וליגוריה.

מוקדם יותר המליץ מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, להוציא את אזהרת המסע, והוסיף כי "נשקלת אפשרות להורות למי שחוזר מהמדינה להיכנס לבידוד".

עוד בחדשות 13:

זינוק במקרי המוות באיראן כתוצאה מהקורונה: "50 מתים בעיר קום"

פרסום ראשון: חולה ישראלי נוסף בקורונה במרכז הרפואי שיבא

בהלת הקורונה באיטליה: "יש מודעות גבוהה לנגיף – וגם חרדה רבה"

בהלת הקורונה באיטליה, אנשים עומדים בתור לסופר
בהלת הקורונה באיטליה, אנשים עומדים בתור לסופר | צילום: רויטרס

אזהרת המסע מגיעה ברקע העלייה במספר הנדבקים בארץ המגף, שמניינם עומד על 220. מגמה זו הביאה את המדינה למקום השלישי בעולם בהיקף ההתפרצות. מוקדם יותר היום מת מהמחלה באיטליה גבר כבן 80, והוא השביעי שמת כתוצאה מהמחלה. גם באירלנד התקבלה היום החלטה להמליץ לאזרחים שלא לנסוע לאזורים שבהם התפרצה המחלה.

בתוך כך, הגיש היום משרד הבריאות תלונה במשטרה נגד אדם המצוי בבידוד בית. זאת, בחשד כי תקף עובדי משרד הבריאות שהגיעו לביקורת בביתו.

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום, התייחס היום לבהלה שנוצרה סביב הנגיף ואמר כי "לפי שעה אנחנו לא רואים שהנגיף מתפשט באופן שיוצא מכלל שליטה, ולא נרשמו מקרי מוות בהיקף רחב".

נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה
נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

בד בבד, כאמור, הנגיף מתפשט במזרח התיכון. בעיראק התגלתה הדבקה ראשונה בווירוס, ובעומאן שני בני אדם נדבקו בנגיף - בשני המדינות מדובר במקרים של אזרח איראני או אנשים ששהו לאחרונה באיראן. בעקבות ההתפתחויות, איחוד האמירויות הוציא איסור על אזרחיו לנסוע לתאילנד ולאיראן.

השפעות התפרצות הנגיף ניכרות גם בוול-סטריט, שם נפתח יום המסחר בירידה של 1,000 נקודות - ירידה דרמטית של כ-3.5%.