לפני היציאה מהסגר: 6,271 נדבקים חדשים אתמול - 7.8% חיוביים

מנתוני משרד הבריאות עולה כי חלה ירידה קלה בשיעור הבדיקות החיוביות. יותר מ-2 מיליון ישראלים קיבלו מנת חיסון שנייה. פרופ' אש: "פתיחה נרחבת של מערכת החינוך עלולה להביא לסגר רביעי"

זמן צפייה: 06:30

משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי 6,271 נדבקים חדשים אובחנו אתמול בקורונה. זאת, לאחר שבוצעו במהלך היום יותר מ-85 אלף בדיקות, 7.8% מהן חיוביות - מגמת ירידה קלה ביחס לנתוני הימים האחרונים. בכך עלה מניין הנשאים הפעילים ל-71,635.

עוד עולה מהנתונים כי 5,057 בני אדם הלכו לעולמם כתוצאה מסיבוכי המחלה, ומניין החולים שמצבם קשה עומד על 1,124. מתוכם, 332 מונשמים. בסך הכול מאושפזים בבתי החולים השונים 1,717 חולים. בתוך כך, יותר מ-3.4 מיליון ישראלים קיבלו מנת חיסון ראשונה, ושני מיליון מהם - קיבלו גם את המנה השנייה.

עוד בחדשות 13:

במחאה על התקריות האלימות בחברה הערבית: הפגנה המונית בטמרה

גנץ על הודעת האג: "החלטה חמורה וחסרת סמכות – הליך מופרך"

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

בתוך כך, ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש התייחס הערב לסיומו הצפוי של הסגר, והצהיר בתוכנית "המטה המרכזי" כי "אם נלך קדימה עם פתיחת נרחבת של מערכת החינוך - יש סיכוי לסגר רביעי". עוד אמר: "ההקלות הן מדודות ואחראיות לתקופה הקרובה, אנחנו יוצאים בנקודת זמן עם רמת תחלואה גבוהה ועושים את זה בצורה אחראית ובזכות החיסונים. המוטציה מחייבת אותנו לנקוט בזהירות ביציאה, ולכן היא תהיה איטית".

עוד התייחס אש למבצע החיסונים ואמר כי "החיסונים עובדים, פשוט צריך זמן וסבלנות. רואים את זה בירידה של החולים הקשים. צריכים להגיע לשיעור של 80%-90% מחוסנים מהאוכלוסייה - בגלל המוטציה - זה הרבה מאוד, וצריך לקחת בחשבון שילדים לא מתחסנים".

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש
ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש

נתוני תחלואה אלה מגיעים שעות בודדות לפני פקיעת חלק מהגבלות הסגר, מחר ב-7:00 בבוקר. על פי החלטת הממשלה, ממחר בבוקר תבוטל הגבלת המרחק של 1,000 המטרים מהבית, ויבוטל האיסור לשהות בביתו של אדם אחר.

בנוסף ייפתחו מקומות העבודה שאינם מקבלים קהל, וכן מקומות העבודה שבהם עובדים במתכונת של "אחד על אחד", כמו למשל המספרות ומכוני היופי. על פי החלטת הממשלה, מיום ראשון יותר איסוף עצמי ממסעדות, הצימרים ייפתחו לאירוח משפחות, ושמורות הטבע והגנים הלאומיים ייפתחו עבור המבקרים.