היממה הקטלנית ביותר מפרוץ המגפה: 74 אנשים מתו אתמול מקורונה

מנתוני משרד הבריאות עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 8,667 נדבקים חדשים, לאחר שבוצעו כ-91 אלף בדיקות - 9.8% חיוביות. 1,179 מהחולים במצב קשה, מהם 305 מונשמים. 80% מבני ה-60 ומעלה התחסנו

זמן צפייה: 02:59

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי אתמול היה היום הקטלני ביותר מאז פרוץ המגפה בישראל, עם 74 אנשים שהלכו לעולמם לאחר שנדבקו בנגיף. מניין מקרי המוות מהנגיף עד כה עומד על 4,493 בני אדם.

בד בבד, אתמול אובחנו 8,667 נדבקים חדשים בקורונה בישראל. זאת, לאחר שבוצעו כ-91 אלף בדיקות, מהן 9.8% חיוביות. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים כעת 1,785 חולים. 1,179 מהחולים מוגדרים במצב קשה, מהם 305 מחוברים למכונות הנשמה.

עוד בחדשות 13:

שוטרת התחזתה לקטינה – והביאה למעצר 23 חשודים בפדופיליה

מהלילה: ישראל סוגרת לחלוטין את השמיים – לפחות עד סוף החודש

מנהיגי הזרם הליטאי נגד ההפגנות במגזר החרדי: "לא דרך התורה"

בדיקת קורונה במעבדה
בדיקת קורונה במעבדה | צילום: Shutterstock

ברקע התחלואה הגבוהה, נמל התעופה בן גוריון נסגר הלילה למשך שישה ימים לפחות. זאת בהתאם להחלטת הממשלה ובניסיון לעצור את ייבוא המוטציות השונות לארץ. התנועה האווירית נמשכה גם אחרי חצות, שכן כל המטוסים הזרים שנמצאים בשטח הארץ הורשו לחזור ליעדם.

עד יום שני, השמיים ייסגרו ולא תותר כניסת מטוסים זרים לשטח ישראל, למעט טיסות מטען, טיסות לכיבוי אש וטיסות לפינוי חירום רפואי. מי שיוכלו לצאת מגבולות המדינה הם אלו הזקוקים להליך רפואי, או מי שנדרש להשתתף בהליך משפטי או בלוויה של קרוב משפחה.

אולם הנכנסים בנתב''ג ריק עקב נגיף הקורונה
אולם הנוסעים בנתב''ג בתקופת קורונה | צילום: רויטרס

למשרדי הבריאות והתחבורה הגיעו במהלך היום עשרות רבות של פניות מאנשים שביקשו אישור חריג לצאת מגבולות הארץ או לחזור לישראל. רק טיסה אחת אושרה - טיסה של פועלים תאילנדים, שתשיב אותם למדינתם. בשלב זה, טרם ברור אם המדינה תפצה כספית את מי שרכש כרטיס טיסה לישראל או ממנה, שבשל ההנחיות - לא יהיה תקף יותר.

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס התייחסה אתמול לסוגיית סגירת השמיים. בדיון בוועדת החוקה הצהירה כי "סגירת נתב"ג לשישה ימים לא תספיק", וקראה לסגור את השמיים לחודש לפחות, "עד שקצב החיסונים יעלה ויאפשר אחרת".

"שישה ימים לא ישנו דבר מבחינת המוטציות", הסבירה אלרעי-פרייס. "נצטרך כמה שבועות כדי לאפשר למבצע החיסונים להתקדם בקצב מהיר, כדי שגם אם ייכנסו וריאנטים מדבקים, נוכל להשתלט עליהם. אנחנו מצמיחים את המוטציות בתל השומר ומנסים לראות אם החיסון עוזר. כרגע אנחנו לא יודעים למה החיסון לא יעיל ומניחים שלרוב המוטנטים הוא יעיל, אבל זה לוקח זמן".