יום שני ברציפות: יותר מ-2,800 נדבקים - 3.5% מהבדיקות חיוביות

מנתוני משרד הבריאות עולה כי נמשכת מגמת העלייה בתחלואה, שעלולה להביא להגבלות נוספות. 400 חולים במצב קשה • לאחר שנחשפו לנשא: מנכ"ל משרד הבריאות וראש שירותי בריאות הציבור נכנסו לבידוד

זמן צפייה: 01:53

בדרך להגבלות נוספות? משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי  אתמול אובחנו 2,802 נדבקים חדשים בקורונה בישראל - היום השני ברצף שבו מאובחנים יותר מ-2,800 מאומתים. זאת לאחר שבוצעו יותר מ-82 אלף בדיקות במהלך היום, 3.5% מהן חיוביות. מדובר בהמשך מגמת העלייה בתחלואה מאז אתמול, והיא עלולה להביא לתחילת שלב "הריסון המהודק" - בשל חציית רף ה-2,500 נדבקים ביום.

עוד עולה מהנתונים כי 400 מהחולים במצב קשה, בהם 150 מונשמים. 705 מטופלים מאושפזים בבתי החולים, ומניין מקרי המוות מהמגפה עומד על 3,033. נכון להיום ישנם 21,544 נשאי קורונה פעילים בישראל.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביידן צפוי להתחסן בשבוע הבא נגד קורונה – פנס יתחסן מחר

במערכת הבריאות מזהירים: התפרצות בתחלואה תשבש את ההתחסנות

המורה שנחשד בפגיעה מינית – וממשיך לעבוד: "משרד החינוך מאפשר"

בדיקת מטוש
בדיקת קורונה במתחם היבדק וסע | צילום: Shutterstock

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי וראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס נכנסו לבידוד - עקב חשיפה לעובד במשרדם שאובחן נשא קורונה.

אמש פורסם בחדשות 13 כי במערכת הבריאות חוששים שבמקרה של התפרצות בתחלואה - מבצע החיסונים ישובש באופן משמעותי, שכן יש כמה בעיות שעלולות להאט את קצב ההתחסנות היומי.

הבעיה הראשונה מתייחסת לכך שמי שנדבק בקורונה אמור הרי להימצא בבידוד ולא יכול לצאת מהבית להתחסן - ודאי לא אם הוא סובל מסימפטומים של הנגיף. כך שנשאי קורונה כלל לא יתחסנו. כמו כן, אדם שקיבל את המנה ובעודו ממתין לקבלת המנה השנייה נדבק - לא יוכל להשלים את הליך ההתחסנות.

משלוח חיסוני הקורונה הראשון מורד מהמטוס
משלוח חיסוני הקורונה של פייזר מורד מהמטוס, השבוע | צילום: רויטרס

חשש נוסף שעלה בקרב הבכירים הוא שרבים אחרים יירתעו להגיע לקופות ולהתחסן, זאת משום שהם עלולים לבוא במגע עם אנשים רבים שיחכו בתור - שחלקם, בשל ההתפרצות המחודשת בכלל האוכלוסייה, יכולים להיות נשאים של הקורונה. בשל כך, התורים בין המתחסנים ירווחו - צעד שגם כן מחבל במבצע, כיוון שכך תיפגע היכולת לחסן רבים בכל יום.