גמזו: בחרנו בדרך המורכבת - פוליטיקאים לא מבינים מה אנו עושים

הממונה על הקורונה התייחס לביקורת שנשמעת על תפקודו, וטען: "הדרך המסובכת לא תמיד פופולרית". אדלשטיין: "האחריות הלאומית - לא לנסוע לאומן ולא להתכנס בחג" • כ-2,000 נדבקים אובחנו אתמול

זמן צפייה: 05:35

הממונה על הקורונה פרופ' רוני גמזו התייחס היום (רביעי) לביקורת שנשמעת על תפקודו במאבק נגד התפשטות הנגיף. "בחרנו ללכת בדרך המורכבת, היא לא תמיד פופולרית. לא בטוח שאזרחי המדינה וכל הפוליטיקאים מבינים מה אנחנו עושים כאן", הצהיר גמזו בטקס חניכת משל"ט חדש של משרד הבריאות. "אנחנו ממשיכים הלאה ונחושים להמשיך ללכת בה. אנחנו משתפים את כל גורמי הניהול במדינת ישראל. היום רוב העולם מתחיל להגיד – 'אולי ננהל את זה בלי סגרים'. יש לזה מחיר, זה מורכב, אלה החלטות קשות מאוד".

שר הבריאות יולי אדלשטיין נשא אף הוא דברים: "עם כל הצער שבדבר, אחריות לאומית אומרת שזה לא הזמן לטוס לקברו של ר' נחמן באומן. אחריות זה לא להתכנס יחד סביב שולחן החג". עוד הוסיף השר: "קורא לעמיתיי נבחרי הציבור - אל תנסו לגזור קופון על חשבון בריאות הציבור. ההמלצות שמגיעות מכאן הן המקצועיות והטובות ביותר שניתן לקבל. אנחנו מתחשבים לא רק בצרכי הבריאות, ואנחנו עושים את המירב שבחודש הסליחות ובימים הנוראים נוכל לשמוע קול שופר ולהתפלל, מי שנוהג כך. אנחנו מתחשבים, אבל גם מצפים לפזר את הקהילות לכמה שיותר מניינים כדי למנוע התקהלויות וגידול בתחלואה".

עוד בחדשות 13:

בכירים במשרד הבריאות: חוק הקורונה פגע בסמכויות שלנו

גמזו: "בחברה הערבית מתקיימים אירועים וזה יוצר מעגלי הדבקה"

אוקראינה: "לבקשת נתניהו תוגבל הכניסה לאומן"; רה"מ הכחיש

פרופ' רוני גמזו בטקס חניכת משל''ט
פרופ' רוני גמזו בטקס חניכת משל''ט | צילום: לע''מ

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 1,943 נדבקים חדשים בקורונה בישראל - המשך של מגמת העלייה שנצפתה כבר אתמול, אחרי שנשבר שיא של כחודש במספר הנדבקים היומי. 430 מהחולים במצב קשה ומהם 118 מונשמים. אתמול בוצעו 33,272 בדיקות, ושיעור הבדיקות שתוצאתן חיובית - 6.1%. 850 מהחולים מאושפזים בבתי חולים.

פרופ' רוני גמזו בטקס חניכת משל''ט
פרופ' רוני גמזו בטקס חניכת משל''ט | צילום: לע''מ
השר יולי אדלשטיין בטקס חניכת משל''ט
השר יולי אדלשטיין בטקס חניכת משל''ט | צילום: לע''מ

אתמול הזהיר גמזו מפני נתוני התחלואה הגבוהים. "בחברה הערבית מתקיימים חתונות ואירועים, וזה יוצר מעגלי הדבקה", הצהיר בתדרוך לעיתונאים. "אני קורא לחברה הערבית ולמנהיגי החברה - זה אסון. זה גידול שמביא אותנו ל-550 נדבקים בכל יום".

גמזו התייחס גם לנתונים בחברה החרדית, עליהם סיפר כי רשמו עלייה מדאיגה גם כן. "בני הישיבות חזרו ללמוד בקפסולות", הסביר. לדבריו, במשרד הבריאות מתכוונים לבדוק מדוע בימים האחרונים נרשמה עלייה חדה במניין הנדבקים בקורונה דווקא בעיר חיפה. "אנחנו לא רוצים להגיע למצב שאנחנו לא שולטים בו".

"יש לי מטרה אחת", הבהיר גמזו, "והיא להקטין את התחלואה בישראל. בשביל זה, כל הסמכויות נתונות לי. אחרת, ללא גיבוי כזה, אין לאף אחד מה לחפש כפרויקטור קורונה. עד כה, כל שרי הממשלה בקבינט קיבלו כל דבר במתווה שלי".

ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו
ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו | צילום: לע''מ

שר החוץ גבי אשכנזי הביע אתמול תמיכה בצעדים שעליהם ממליץ גמזו. "הקבינט הנחה את גמזו לטפל במחלה במינימום פגיעה בכלכלה", אמר בריאיון לחדשות 13. "גמזו אמר לנו ביושר, 'הכי קל להשיג את התוצאה זה לעשות סגר - אבל אני לא רוצה לעשות סגר'. הוא הביא את תוכנית הרמזורים, שלדעתי היא הגיונית. הרי רוב הערים במדינה הן ערים ירוקות, ומרבית מוקדי ההתפרצות של הערים האדומות זה עשרות של יישובים - ולא יותר מזה".