737 נדבקים חדשים אובחנו מחצות - מניין מקרי המוות עלה ל-330

משרד הבריאות עדכן כי ישנם 11,024 חולים פעילים כעת, מהם 84 במצב קשה ו-32 מונשמים • נשיא המדינה, שר הביטחון והרמטכ"ל לא צריכים להיכנס לבידוד - למרות ששהו בקרבת מפקד מג"ב שנדבק

זמן צפייה: 03:40

משרד הבריאות עדכן אמש (שבת) כי 737 נדבקים חדשים אובחנו מחצות - ובכך מניין החולים הפעילים עומד על 11,024. בנוסף נוספו עוד ארבעה מקרי מוות מהנגיף, ומניין המתים עומד כעת על 330. 84 מהחולים במצב קשה ו-32 מונשמים, ובסך הכול מחצות בוצעו 15,154 בדיקות.

עוד נמסר ממשרד הבריאות כי בתום חקירה אפידמיולוגית הוחלט שנשיא המדינה, שר הבטחון והרמטכ"ל לא צריכים להיות בבידוד - למרות ששהו בקרבת מפקד מג"ב שנדבק. מוקדם יותר נודע כי ראש אג"מ ניצב אמנון אלקלעי וראש אגף ההדרכה ניצב אבשלום פלד שהשתתפו באירוע שבו נכח מפקד מג"ב - ייכנסו לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות. השר אמיר אוחנה, שפגש במפקד מג"ב פעמיים בשבועיים האחרונים, לא נדרש להיכנס לבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות - אך החליט יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות להיכנס לבידוד עד ליום ראשון הבא, במטרה למזער סיכונים.

מוקדם יותר אתמול אותרו 11 נדבקים בקורונה בדיור המוגן "פאלאס" בתל אביב, שנדבקו ממטפלת של אחד הדיירים. לעת עתה כל הדיירים מרגישים בטוב ונכנסו לבידוד בבתיהם. בדיקות נוספות יבוצעו בימים הקרובים.

עוד בחדשות 13 >>

רה"מ נגד הנגבי: מצר על אמירות כאילו מצוקת הקורונה לא אמיתית

האוניברסיטאות הודיעו: ממחר – לא יתקיימו בחינות בקמפוסים

עוקץ הטלגרם: מעצר החשוד בהפצת תמונות מיניות – ועדויות הנשים

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

שלשום בריאיון לתוכנית "שישי עם אילה חסון" התייחס שר הבריאות, יולי אדלשטיין,  להגבלות החדשות שהטילה הממשלה בעקבות העלייה בתחלואה. אדלשטיין התייחס להחלטה לשחרר את ההסגר, מה שהוביל לעלייה בנתוני ההדבקה. "הבנו באיזשהו שלב, שאם לא נפתח את הכלכלה פשוט נקריס את כל המשק, ואם לא ניתן לציבור אפשרות לנשום נקריס את החברה. פתחנו, יש לזה תוצאות ומתמודדים עמן", אמר.

"אני לא מביא החלטות לקבינט לסגור את כל המשק כי אנחנו בתחלואה", הבהיר. "אנחנו עם למוד מלחמות ומשברים, אבל זה משהו חדש, האויב כאן הוא בלתי נראה ומשנה את ההתנהגות שלו כל רגע".

יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

שר הבריאות הסביר את הסיבה להחלטות שהתקבלו בממשלה. "חתונות הופכות למקור הדבקה, ויש ערים אדומות בעקבות האירועים האלה", אמר. "לצערי הרב, במצב הנוכחי שטח גדול ואולם שבו שומרים על שני מטר אחד מהשני זה לא עוזר. מתבצעות שם הדבקות. אנחנו לא רוצים שחצי מדינה תשב בבידוד".

על הטענה לפיה נתוני ההדבקה עולים, אך לא מקרי האשפוז בבתי החולים, ענה השר: "כשאומרים לי שאין חולים קשים, צר לי לומר, בכל חודש יוני היו 103 חולים קשים. אנחנו ב-3 ביולי עם 38 חולים קשים חדשים בחודש יולי בשלושה ימים".