דוח מרכז המידע למאבק בקורונה מזהיר: ישראל נכנסת לגל שני

מהמסמך עולה כי גל התחלואה הנוכחי שונה מקודמו במאפייניו - אך לא פחות בחומרתו. עוד נכתב כי אם לא ינקטו צעדים, בעוד כחודש מספר הנדבקים היומי יחצה את האלף, ויהיו מאות רבות של מקרי מוות

זמן צפייה: 01:17

מרכז המידע למערכה בקורונה פרסם היום (שבת) דוח המזהיר כי בימים אלה נכנסת ישראל לגל תחלואה שני בקורונה - המחייב נקיטת צעדים מיידיים לצמצום השלכותיו. להערכת המרכז, מצב העניינים הנוכחי עלול להוביל להחלטות כבדות משקל - בהן חידוש הסגר הכולל - וניתן להימנע מכך רק אם יינקטו צעדים מתונים בימים הקרובים.

בדוח נכתב כי הגל השני שונה במאפייניו מהגל הראשון, אך לא פחות ממנו בחומרתו. אם לא ינקטו פעולות כלשהן, מזהיר, וקצב הגידול הנוכחי בנדבקים לא יקטן באופן משמעותי, בעוד כחודש מספר הנדבקים החדשים היומי יחצה את האלף ומספר מקרי המוות הכולל יעמוד על מאות רבות.

עוד בחדשות 13:

יותר ממיליון נדבקים: התפרצות הקורונה בברזיל הולכת ומחמירה

עד 250 אנשים, ללא ריקודים: הממשלה אישרה פתיחת מוסדות תרבות

ניצחון לארגון המורים: בית הדין קבע – שנת הלימודים לא תוארך

מרכז המידע והידע התרעה על גל שני ומאפייניו by on Scribd

על פי המסמך, מצבנו טוב יותר לעומת הגל הראשון מבחינת מערכת הבריאות שערוכה יותר בהיבטים של ידע, פרוטוקלי טיפול וטיפולים תרופתיים. אלה יסייעו בהנמכת היקף התמותה כתוצאה מהנגיף. בנוסף, חל שינוי בגילי הנדבקים - דבר המשפיע על שיעור החולים במצב קשה בקרבם. בחודשים מארס ואפריל כ-13% מהחולים היו מעל גיל 65, ובחודשים מאי ויוני השיעור ירד ל-8.7%.

לעומת זאת, בגל התחלואה הקודם חלק משמעותי מהחולים החדשים נבע מחזרת ישראלים מחו"ל - אוכלוסייה שבמידה רבה הייתה נוחה יותר לזיהוי והכלה. בגל התחלואה הנוכחי מקור ההדבקה הוא בתוך הקהילה, ולכן קשה יותר להשתלט עליו. בנוסף, ההתנהגות הציבורית - אי עטיית מסכות ושמירה על ריחוק חברתי - והן ההקלות, צפויים להאיץ את העלייה בנדבקים.

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

אתמול עדכן משרד הבריאות כי ביממה האחרונה אובחנו 341 נדבקים חדשים בקורונה. בכך, מניין החולים עלה ל-20,339, מתוכם 4,449 פעילים. 39 מהחולים במצב קשה, ו-29 מונשמים.