עלה ל-3,619 מניין הנדבקים בקורונה; תייר ישראלי מת באיטליה

משרד הבריאות עדכן כי 54 מהמאובחנים במצב קשה • בן 81 נדבק במהלך שייט באירופה - היום נקבע מותו. אשתו: "זה היה החודש המאושר בחיינו - תעזרו לי לצאת מפה ולחזור לארץ"

זמן צפייה: 06:59

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) את תמונת מצב התפשטות הקורונה בישראל, ממנה עולה כי מניין הנדבקים עומד על 3,619 בני אדם. מבין החולים, 54 במצב קשה, מתוכם 43 מונשמים, 81 במצב בינוני והשאר במצב קל. מניין המתים עומד על 12.

בתוך כך, שמואל ספרי, תייר ישראלי בן 81 מת הערב באיטליה כתוצאה מקורונה - לאחר שנדבק בנגיף במהלך שייט באירופה. במהלך העגינה באיטליה חש הקשיש ברע, אושפז בבית חולים ונמצא חיובי לקורונה. אשתו נשלחה לבידוד במתחם צבאי ותשוחרר בשבוע הבא. אשתו נטליה אמרה הערב: "זה היה החודש הכי יפה בחיינו, אכלנו ושתינו ורקדנו ונהננו מכל שנייה. בחיים לא העלנו על הדעת שיכול לקרות דבר כזה. אני רק מבקשת מכם דבר אחד תעזרו להוציא אותי מפה, איבדתי את בעלי, אני רוצה לחזור הביתה".

שמואל ספרי, מת מקורונה באיטליה
שמואל ספרי, מת מקורונה באיטליה | צילום: חדשות 13

בתו אמרה הערב לחדשות 13: "הוא היה אבא מדהים, היה אמור לחגוג עוד מעט 82 אבל הוא אדם שאהב את החיים וניצל אותם עד תום. אני רוצה שיחשיבו אותו כמת נוסף בישראל, לא עוד מספר באיטליה. אני ואחותי יושבות שבעה כל אחת בביתה, לא היתה לי הזדמנות להיפרד. אמא שלי שם לבד, איבדה את מי שליווה אותה כל חייה ואנחנו רק רוצות להביא אותה לארץ".

ממשרד החוץ נמסר כי "קונסול ישראל ברומא, איתן אברהם, ליווה את האזרח ומשפחתו מהרגע בו נודע כי האזרח חלה, וממשיך לעמוד בקשר ולסייע למשפחתו".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר אמר לחדשות 13 מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימנטוב כי "אנחנו בכל רגע נתון רואים את התוצאה של משהו שהתרחש לפני שבועיים. אנחנו פוחדים להתעורר עוד שבוע-שבועיים ולגלות שהפעולות שביצענו לא הספיקו, ולכן אנחנו מהדקים את ההנחיות. התנהגות לא נכונה ולא זהירה בחג הפסח תהיה הרסנית וקטלנית".

[brightcove_iframe video_id='programs-shabbat-edition-part-2003282205' autoplay='0' credit='' desc='מנכ"ל משרד הבריאות על התפשטות הקורונה' kid='1_pha1csgw' duration='502'']

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט גם בעולם, ובאיטליה מתו היום 889 בני אדם – באחד הימים הקטלניים מאז התפרצות המגפה. עד כה אובחנו באיטליה למעלה מ-92 אלף חולי קורונה, והיא מוקד ההתפרצות השני בגודלו בעולם אחרי ארצות הברית.