יממה תחת ההגבלות החדשות: הרחובות ריקים - והישראלים בבית

בכל רחבי הארץ ניכר כי התושבים הפנימו את ההנחיות החדשות, והמרחבים הציבוריים נותרו שוממים מאדם. גם מדיניות האכיפה, שהייתה מצומצמת עד היום, הפכה נוקשה יותר. "לא ראיתי מצב כזה בחיים"

זמן צפייה: 04:28

הגבלות התנועה החדשות נכנסו לתוקף לפני יותר מיממה, ונראה שרוב הישראלים הפנימו את המצב החדש.  בדרום הארץ מתורגלים בעיתות חירום, אבל נדמה שרחובות נתיבות ריקים יותר מבסבבי לחימה. "מצב כזה בנתיבות לא ראיתי בחיים", סיפר אביחי, תושב העיר. "במלחמות עוד היו אנשים באים, שותים קפה, יש אזעקה, נכנסים חמש דקות, יוצאים והכול חוזר כמו שהיה. פה זה מצב שאין אנשים בכלל".

גם בנצרת, אחד המקומות המתויירים ביותר בישראל, הרחובות שוממים. "אנחנו נשב בבית אבל רוצים משהו לאכול, לתת לילדים לאכול", אמר סלאח, תושב העיר. "מה רוצים - שנגנוב? מה רוצים לעשות?". תושבי מאה שערים בירושלים ספגו בימים האחרונים הרבה ביקורת על ההתעלמות המופגנת מההוראות, אך הבוקר זה כבר נראה אחרת לגמרי. אולי זו האכיפה המוגברת של המשטרה, ואולי הפנמה אמיתית בקרב התושבים.

עוד בחדשות 13:

רחובות שוממים, קניונים סגורים: כך נראית ישראל תחת הסגר • צפו

ישר מהשדה: שף יוסי שטרית במיזם שמחבר חקלאים – ישירות לצרכנים

חולה הקורונה בן ה-45 שמצבו אנוש נבדק פעמיים – ונשלח לביתו

רחובות, קורונה, קורונה ישראל, נדנדות
רחובות שוממים

אם עד היום המדיניות הייתה אכיפה דלה במיוחד של הרשויות, גם זה השתנה החל מהבוקר. "ברגע שנראה שיש הפרה בוטה, וכל מקרה ייבחן לגופו, אנחנו נעלה מדרגה ונפעיל סנקציות", הסביר רפ"ק אמיר פולק. "המטרה היא לא בהכרח לאכוף ולרשום דוחות, אלא באמת להוביל למצב של אחריות אישית ואחריות אזרחית, כי זו השיטה לנצח את המגפה", הסביר סנ"צ אלעד קליין.

גם במשפחת שנס-הרמן מתל אביב נאלצו להתרגל להקשחת ההסגר, ןהאימא קטי כבר הספיקה למדוד את המרחקים מהבית כדי לא לחרוג מ-100 המטרים המותרים. יש גם רבים שלא מסתפקים בחילוץ איברים אלא מצליחים לשמור על שגרת ספורט מסוימת. תמונת המצב הזאת, שהישראלים כבר התחילו להפנים ולהתרגל אליה, תלווה אותנו בשבועות הקרובים.

מאז שנכנסו לתוקפן ההגבלות החדשות, התקבלו יותר מ-3,500 שיחות במוקד 100 של המשטרה כדי לנסות להבין מה מותר ומה אסור. יותר מ-420 שיחות התקבלו על התקהלות, בעיקר בבתי כנסת וגם חתונות. בצעד חריג הוחלט היום לחסום את הכניסה לעיר אילת - וכעת רק תושבי העיר יוכלו להיכנס.