שינוי בהנחיות לאיתור מגעים עם חולים - מספר המבודדים יצומצם

משרד הבריאות מעדכן את נהלי החקירות האפידמיולוגיות, כך שבין היתר ייבדק מסלול ההדבקה של חולה הסובל מתסמינים רק במהלך ארבעת הימים שקדמו להופעת הסימפטומים. כך, פחות אנשים יידרשו לבידוד

זמן צפייה: 02:33

משרד הבריאות הודיע היום (שישי) על שינוי בנוהלי איתור המגעים של חולי קורונה מאומתים - שעד כה הכתיבו איתור של המגעים במשך 14 הימים שקדמו לקבלת התוצאה החיובית. בעקבות שינוי ההנחיות, מספר האנשים שיידרשו להיכנס לבידוד יצטמצם.

על פי ההנחיות החדשות, חולה שפיתח תסמינים ותאריך תחילת תסמיניו ידוע - יש לאתר את המגעים שנחשפו אליו במהלך 4 הימים שקדמו להופעת תסמיניו ועד למועד החקירה האפידמיולוגית. חולה תסמיני שלא ידוע או קיים ספק לגבי תאריך הופעת התסמינים - יש לאתר את המגעים שנחשפו לחולה במהלך 10 הימים שלפני קבלת התוצאה החיובית.

במקרה של נדבק מאומת שלא סובל מתסמינים, יש לאתר את המגעים במהלך 7 הימים שלפני קבלת התוצאה החיובית. הודעות איתור של שב"כ יישלחו לאנשים שיזוהו כמגע של חולה מאומת במהלך 10 ימים לפני קבלת התוצאה החיובית.

עוד בחדשות 13:

ההגבלות נכנסו לתוקף: סגר בשכונות בי-ם, בית שמש וערים נוספות

שיא נדבקים חדש: 1,418 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה

ארגון מנהלי בתי הספר פנה לשר החינוך: בטל את מבחני הבגרות

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום הוטל סגר על שכונות בירושלים, בית שמש, לוד, רמלה וקריית מלאכי, בשל התפרצות קורונה. זאת, בהתאם להחלטת ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל מאמש. ההגבלות תקפות לשבוע - עד יום שישי הבא בשעה 8:00.

השכונות בבירה שעליהן הטילו סגר הן רוממה, קריית צאנז ומטרסדורף החרדיות. בלוד - גני יער וס"ח, בבית שמש - נחלה ומנוחה וקנה הבושם, בקריית מלאכי - אחוזת רוטנר ושכונת חב"ד וברמלה - שכונת עמידר ביל"ו. הסגר בשכונות הרכבת, שניר ונווה שלום שבלוד הוטל שוב, לחמישה ימים נוספים.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בבוקר עדכן משרד הבריאות כי 1,418 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל - כך שמניין הנדבקים בנגיף עלה ל-35,533 בני אדם. כעת בארץ, 16,651 חולים פעילים, בהם 124 במצב קשה, מתוכם 39 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין הנפטרים עומד על 350.

עוד עדכנו במשרד כי מצבם של 87 מהחולים מוגדר בינוני, 438 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 2,681 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 737 אחיות ו-437 רופאים. כמו כן, אתמול בוצעו 27,996 בדיקות - 5.4% מהן יצאו חיוביות.