עלייה חדה במספר הנדבקים: 1,888 ישראלים אובחנו אתמול בקורונה

מנתוני משרד הבריאות עולה כי נרשם זינוק בכמות המאובחנים החדשים ביחס לשבועות האחרונים. מניין המתים עלה ל-856, וישנם 424 חולים קשים • קבינט הקורונה אישר: הגבלות ההתקהלות יוארכו בשבוע

זמן צפייה: 05:51

משרד הבריאות פרסם הבוקר (שלישי) את נתוני התחלואה בישראל בנגיף הקורונה, מהם עולה כי אתמול אובחנו 1,888 ישראלים חיוביים לקורונה - המספר הגבוה ביותר זה כמה שבועות. מניין המתים עלה ל-856 בני אדם מאז פרוץ המגפה, עלייה של שבעה בני אדם מחצות. עוד עולה מהנתונים כי בארץ ישנם 21,368 חולים פעילים, מתוכם 424 במצב קשה ובהם 120 מונשמים.

אתמול נערכו 29,987 בדיקות, כששיעור הבדיקות החיוביות עומד על 6.6%. מאז פרוץ הנגיף, אובחנו בישראל 105,252 ישראלים חיוביים לקורונה, מתוכם 83,028 שהחלימו עד כה. העיר בעלת מספר המאומתים והחולים הפעילים הגבוה ביותר היא ירושלים, לאחריה בני ברק ואז תל אביב.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

המומחה האמריקני לקורונה מזהיר: הפצה פזיזה של החיסון – מסוכנת

גם הלילה: צה"ל תקף עמדות חמאס בדרום רצועת עזה

מנכ"ל משרד החינוך ופרופ' גמזו סיכמו: שנה"ל תיפתח כמתוכנן

קורונה בירושלים
קורונה בירושלים | צילום: רויטרס

בתוך כך, קבינט הקורונה אישר אמש במשאל טלפוני להאריך בשבוע נוסף את מגבלות ההתקהלות כפי שחלו עד כה, עד ה-31.8. התקנות יהיו בתוקף כל עוד לא תתקבל החלטה אחרת בוועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת.

זאת ועוד, שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו על היערכות התחבורה הציבורית לפתיחת שנת הלימודים באופן שיאפשר תפוסה של 75% ממקומות הישיבה באוטובוסים בשעות העומס: בין השעות 9:30-6:00 בבוקר ו-17:00-14:00 אחר הצהריים. זאת על מנת לאפשר למערך התחבורה להמשיך ולתפקד גם מול הביקושים הצפויים עם חזרת התלמידים לבתי הספר.

חיטוי הרחובות ברצועת עזה
חיטוי הרחובות ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

משרד הבריאות ברצועת עזה הודיע אתמול כי ארבעה חולי קורונה ראשונים, בני אותה משפחה, אותרו מחוץ למתחמי הבידוד המיועדים לחולים בנגיף. בעקבות זאת, הוכרז מצב חירום ברצועה והוחלט על עוצר מלא למשך 48 שעות בכלל מחוזות הרצועה, כולל סגירת מוסדות חינוך, מסגדים, אולמות ואיסור על קיום כינוסים.

במסגרת מסיבת עיתונאים שהתקיימה מסר משרד הבריאות העזתי: "אנו מפצירים באזרחים שלא לצאת מהבתים למשך 48 שעות. המשטרה תבצע את הצעדים שיפורסמו בעבורה בהקפדה על העוצר שיוטל".