הקורונה ממשיכה להכות: מניין המתים בעולם חצה את ה-3 מיליון

מניין הנדבקים ביממה האחרונה – השני הכי גבוה מאז פרוץ המגפה. בהודו נשבר שיא מאומתים עם 217 אלף תוך 24 שעות. לראשונה בגרמניה - יותר מ-32 אלף נדבקים. בטורקיה שיא של כמעט 300 מתים ביום

זמן צפייה: 01:55

אחרי חגיגות יום העצמאות שהתקיימו כמעט ללא הגבלות, ורגע לפני שחובת עטיית המסכות בציבור תבוטל - נראה כי ישראל יוצאת כמעט לחלוטין מהקורונה, המגפה שליוותה אותה קצת יותר משנה. אלא, שברחבי העולם הנגיף ממשיך להשתולל ולגבות קורבנות רבים.

אתמול (חמישי) הגיע מניין המתים מהקורונה מפרוץ המגפה ל-3 מיליון בני אדם. לא זו בלבד, מניין הנדבקים היומי, אשר עומד על קצת יותר מ-812 אלף איש, הוא השני בגובהו שנרשם אי-פעם. כ-217 אלף מסך המאומתים היומי מגיע מהודו ששברה, שוב, את השיא היומי של עצמה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הבכיר באקדמיה החשוד בעבירות מין בבתו: נבדק אם היו עוד מקרים

חצי שנה לאחר שאמם נורתה למוות: 2 אחים מהמשולש חוסלו בטול כרם

בתגובה לירי הרקטה: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה

קורונה בהודו
קורונה בהודו | צילום: רויטרס

בינתיים בברזיל מתקשים להפחית את כמות הנדבקים היומי, ומזה תקופה שהמספר חוצה את רף ה-75 אלף - אם כי יש לציין שישנם ימים שבהם מגלה ברזיל מספר נמוך מזה, שעומד על כ-30 אלף נשאים חדשים. עד כה, איבדה המדינה יותר מ-365 אלף בני אדם למגפה.

מדינה נוספת שהקורונה עדיין מכה בה היא טורקיה, שם כבר יומיים ברציפות התגלו יותר מ-61 אלף נשאים חדשים ונרשמו כמעט 300 מקרי מוות. כמו בטורקיה - גם בגרמניה, איראן ופרו נשבר השבוע שיא יומי עם 32, 25 ו-13 אלף נדבקים ביום אחד.

כבאים מחטאים רחובות באיראן מפני נגיף הקורונה
כבאים מחטאים רחובות באיראן מפני נגיף הקורונה | צילום: רויטרס

מנגד, בבריטניה - שרק השבוע יצאה מהסגר, נרשמת האטה של המגפה. שם, התגלו השבוע בכל יום קצת יותר מ-2,000 נשאים חדשים - מספר גבוה לכל הדעות, אבל נמוך יחסית למספרים שנראו בעבר במדינה זו, במיוחד בחודש ינואר, אז התווספו ביום אחד כ-70 אלף מאומתים חדשים.

ומה בארצות הברית? מזה כמה שבועות שמניין הנדבקים היומי נע על הציר שבין 50 ל-70 אלף - גם זה מספר נמוך יחסית לארה"ב שרשמה בשיאה כ-200 אלף נשאים ביום, אולם מספר המתים יורד בעקביות וכבר שבוע שאינו חוצה את רף ה-1,000. עד כה, יותר מ-32 מיליון אמריקנים נדבקו בנגיף, וכ-579 אלף איבדו את חייהם.