שיא מתים ביממה בברזיל, שיא נדבקים בהודו: הקורונה משתוללת

4,249 אזרחי ברזיל שנדבקו בנגיף מתו תוך 24 שעות. שיא של כ-55 אלף מאומתים חדשים בטורקיה, באיראן ובאוקראינה - יותר מ-20 אלף. בעוד שבישראל המגפה דועכת – בחלק מהעולם היא מכה בעוצמה

קברי מחאה בחוף קופקבנה נגד מדיניות נשיא ברזיל במלחמה בקורונה
קברי מחאה בחוף קופקבנה נגד מדיניות נשיא ברזיל במלחמה בקורונה | צילום: רויטרס

בעוד שבישראל מגפת הקורונה הולכת ודועכת, רוב המשק נפתח וכמעט שכל ההגבלות הוסרו - בכמה מדינות בעולם הנגיף ממשיך להכות בעוצמה. בברזיל, למשל, שכבר הגיעה ליותר מ-13 מיליון נדבקים מפרוץ המגפה בשנה שעברה, שברו אתמול (חמישי) את שיא המתים היומי עם 4,249 בני אדם. עד כה, יותר מ-300 אלף ברזיאלים הלכו לעולמם לאחר שנדבקו בקורונה.

גם בהודו נרשם אתמול שיא חדש עם כ-132 אלף מאומתים חדשים ביממה, וגם מדינה זו חצתה את רף 13 מיליון הנדבקים עד כה. אלא שבניגוד לברזיל - בהודו, מניין המתים היומי עדיין גבוה - כ-800 ביום אחד, אולם רחוק מאוד מהשיא שנרשם בחודש יוני, - כ-2,000 במספר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אבל בממלכה: בעלה של מלכת אנגליה הנסיך פיליפ מת בגיל 99

סמוטריץ': ברגע האמת אנשי הימין יתעלו ויבואו יחד לממשלה

גלנט: לא אתן את ידי לתרחיש שבו תומך תנועת חרם יקבל פרס ישראל

הקורונה במקסיקו
הקורונה במקסיקו | צילום: רויטרס

מדינה נוספת שחווה התפרצות מחודשת היא טורקיה, שם כבר יומיים ברציפות התגלו יותר מ-55 אלף נשאים חדשים, ונרשמו יותר מ-200 מקרי מוות. באוקראינה, נשבר השבוע שיא מאומתים שלישי עם כ-20 אלף נדבקים, ושיא מתים של יותר מ-400 ביום אחד.

גם בארגנטינה, עם 23 אלף מאומתים ביממה, שברו השבוע את שיא הנדבקים היומי - זאת בדומה לאיראן, שכבר יומיים ברציפות חצתה את רף 20 אלף הנדבקים היומי, והיא, כאמור, שברה את השיא של עצמה, זאת בדומה לפולין שרשמה השבוע שיא שלילי עם קרוב ל-1,000 מתים ביממה.

מגפת הקורונה בהודו
מגפת הקורונה בהודו | צילום: רויטרס

מנגד, בבריטניה נרשמת האטה של המגפה. שם, אתמול התגלו קצת יותר מ-3,000 נשאים חדשים. ואולם זהו מספר גבוה, אלא נמוך יחסית לבריטניה - שרשמה ביום אחד בחודש ינואר קרוב ל-70 אלף מאומתים.

זאת ועוד, גם בספרד נרשמת בלימה מסוימת של מגפת הקורונה, כאשר אתמול אובחנו במדינה 9,901 נדבקים חדשים - זאת לעומת מעל ל-34 אלף נדבקים חדשים שאובחנו באמצע חודש ינואר. עד כה, ספרד חיסנה יותר מ-6.5 מיליון מאזרחיה, ונכון לעכשיו יותר מ-76 אלף בני אדם מתו כתוצאה מסיבוכי הנגיף.

אדם מקבל חיסון נגד הקורונה במדריד
אדם מקבל חיסון נגד הקורונה במדריד | צילום: רויטרס