מחקר: מושתלי איברים רבים לא פיתחו נוגדנים לקורונה חרף החיסון

מחקרים שבוצעו בבילינסון ובשיבא העלו כי בקרב 82% ממושתלי הריאה ו-75% ממושתלי הכליה, לא נמצאה כמות נוגדנים מספקת לאחר קבלת שתי המנות. הסיבה: טיפוליהם פוגעים ביכולת מערכת החיסון

זמן צפייה: 01:49

על פי שני מחקרים שבוצעו בבתי החולים בילינסון ושיבא תל השומר, נמצא כי חלה ירידה בכמות נוגדני הקורונה בקרב מושתלים למרות קבלת החיסון. כך למשל, 82% מקרב מושתלי הריאה לא פיתחו נוגדנים במידה מספקת, גם לאחר קבלת שתי המנות.

רותי רחמימוב, מנהלת השירות למושתלי כליה בבילינסון, אמרה לחדשות 13 כי "במסגרת מחקר על כ-300 מושתלים, נמצא כי כ-75% מהם לא פיתחו נוגדנים בתגובה לחיסון". עוד הוסיפה לומר: "המושתלים חשבו שהם מחוסנים אחרי שקיבלו את מנות החיסון, ובעצם יצאו מהבידוד שכפו על עצמם במהלך תקופת הקורונה, וכעת אנחנו רואים גל תחלואה קשה ואף תמותה בקרב מושתלי הכליה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

המרוץ ל-61: המחלוקת בין לפיד לבנט – מי יהיה ראשון ברוטציה

פרופ' לוי: מכינים עצמנו כדי לא להיות אחרונים בשרשרת החיסונים

טרגדיה בדרך לטיול בחג: חיים הר כסף נהרג בתאונה, בתו במצב קשה

חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

הפגיעה במושתלים נובעת עקב הטיפולים שהם מקבלים על מנת שגופם לא ידחה את האיבר המושתל, טיפולים אשר פוגעים ביכולת של המערכת החיסונית לפתח את נוגדני הקורונה כתגובה לחיסון. טרם ידועה כמות הנוגדנים שמפתחים חולים אשר עוברים טיפולים כימותרפיים

מוקדם יותר היום, המעבדה המרכזית לנגיפים הודיעה כי התגלתה בארץ מוטציה חדשה של נגיף הקורונה - כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. עם זאת, חשוב לציין כי החיסון יעיל נגד התפתחות זו של הנגיף. עד כה נדבקו בווריאנט, שייחודי לישראל, 181 בני אדם. הווריאנט הישראלי מכיל גן דומה לזה שנמצא במוטציה הבריטית, שהיא הזן הדומיננטי בישראל והחל להופיע ב-90% מהדגימות מחודש פברואר 2021.