התחזית של משרד הבריאות: בלי מגבלות נגיע ל-7,000 מאומתים ביום

במערכת הבריאות קראו לרה"מ להחזיר מיידית את התו הירוק, והזהירו כי אם לא - בקרוב יתווספו בכל יום אלפי מאומתים, בהם כ-100 שמצבם יוגדר קשה. חרף זאת, לפי שעה לא נקבע מועד לכינוס הקבינט

זמן צפייה: 02:56

משרד הבריאות הציג לראש הממשלה נפתלי בנט תרחיש אימים שבו הזהיר כי אם לא יוטלו הגבלות בקרוב על האוכלוסייה, שינסו לעצור את התפרצות הקורונה כפי שנרשמה בשבועות האחרונים - בסוף אוגוסט, יתגלו בישראל כ-7,000 מאומתים חדשים מדי יום - כך נודע הערב (שלישי) לחדשות 13. התחזית האופטימית של המשרד היא שאם ההגבלות יוכיחו את עצמן, מניין הנדבקים היומי באוגוסט יעמוד על כ-2,000.

על פי התחזית של משרד הבריאות, אם התו הירוק לא יוחזר בקרוב, כבר ב-29 באוגוסט, ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים, אחוז החולים יגדל באופן טבעי, ובכל יום יתווספו עוד בין 50 ל-100 נשאים של הנגיף שמצבם יוגדר קשה. חרף זאת, בשעה זו עדיין לא נקבע מועד לכינוס הקבינט, שאמור לאשר את חזרת הגבלות והתו הירוק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרמטכ"ל ימריא לביקור בארה"ב: "ידון באתגרים הביטחוניים"

תיעוד: כך נראתה הצניחה של צה"ל לזכר חנה סנש – מעל שמי אירופה

בתוך שעות: בת 3 נשכחה ברכב ומתה; בת 5 נפגעה מאוטובוס ונהרגה

אנשי מד''א במתחם ''היבדק וסע'' בירושלים לבדיקות קורונה
קורונה | צילום: מד''א

אחת הדילמות בין שרי הקבינט למערכת הבריאות היא באשר לעניין הבידוד. במשרד הבריאות סבורים כי יש להורות על בידוד לכל השבים מחו"ל, מכל המדינות - כולל למחוסנים, אלא ששרים בקבינט סבורים דווקא כי יש להפריד בין המחוסנים לבין הלא-מחוסנים. לטענתם, יש לאפשר למחוסנים ששבים מחו"ל בידוד קצר של ארבעה ימים.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב את נתוני ההגנה של החיסון מפני הידבקות בזן הדלתא, ומסר כי היעילות עומדת על 42% בלבד, ועל 60% מפני מחלה קשה. יש לציין כי מדובר בנתונים גולמיים וראשונים. מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש יכנס בקרוב דיון דחוף בנושא.

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

בינתיים, מניין הנדבקים היומי מוסיף לעלות ולשבור שיאים מפרוץ הגל הנוכחי. משרד הבריאות עדכן כי 952 נשאי קורונה התגלו מחצות בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-854,163 בני אדם. כעת בארץ, 8,374 מאומתים פעילים, בהם 59 במצב קשה, מתוכם 10 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עומד על 6,452 איש.