773 מאומתים ביממה; אמ"ן: החיסונים יעילים - בפרט עבור מחלימים

משרד הבריאות עדכן כי רק 2.9% מסך 27 אלף הבדיקות שבוצעו אתמול חזרו חיוביות, וכי מקדם ההדבקה ירד ל-0.78 • משרד התחבורה הודיע: לקראת הבחירות - מהשבוע יתאפשרו טיסות מיעדים נוספים

זמן צפייה: 01:14

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי 773 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, זאת כאשר מקדם ההדבקה ממשיך את מגמת הירידה ועומד כיום על 0.78. בכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-818,154 בני אדם. כעת בארץ, 32,007 נשאים פעילים, בהם 644 במצב קשה, מתוכם 191 שמחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עלה ל-5,992.

אתמול בוצעו 27,026 בדיקות - 2.9% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, 1,080 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 903 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר עד כה חוסנו 5.1 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 4.1 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.

בדוח היומי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, עדכנו אנשי אמ"ן כי החיסונים יעילים - בפרט עבור מחלימים, והוסיפו: "משורת מחקרים עולה שמנת חיסון אחת משפרת מאוד את ההגנה של מחלימים מפני הווריאנטים הקיימים".  לא זו בלבד, אלא שמדיווחים ראשונים, "מחלימים שסובלים מתסמינים מתמשכים גם לאחר החלמתם, מעידים על שיפור ניכר במצבם לאחר קבלת מנת חיסון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סעודיה לא אישרה לטוס בשטחה – טיסה של צוות "הישרדות" התעכבה

דרישה מראש המוסד: "הבהר שאין לך קשר פוליטי עם רה"מ"

"ההסכם" עם רעייתו, הקורונה ומצבו הפוליטי: נתניהו בריאיון

הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף
הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל

בתוך כך, בשעה זו מתקיים דיון בממשלה באשר להגדלת היקף הנכנסים ארצה בכל יום דרך נמל התעופה בן גוריון, זאת שעות לפני שיחל הדיון בבג"ץ בעניין זה. עמדת משרד הבריאות היא שאין להגדיל את המכסה היומית, שעומדת כיום על כ-3,000 אישורי כניסה, אלא שבמל"ל דווקא תומכים בהגדלת המספרים על מנת שכל ישראלי שירצה להגיע לארץ ולהצביע בשבוע הבא - יוכל לעשות כן.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר לשרים כי עליהם לקבל החלטת בזריזות בנוגע לפתיחת השמיים, והוסיף כי הוא מקווה שיוגדל מספר הנכנסים בכל יום ל-4,000.

בינתיים, במשרד התחבורה עדכנו כי מהשבוע יתאפשרו טיסות לישראל מיעדים נוספים, בהם מדריד, אמסטרדם, לרנקה ואדיס אבבה. "אם משרד הבריאות יאשר", אמרה השרה מירי רגב בדיון, "נוכל לפתוח את כל היעדים להגעה ולשלוט על מגבלת ה-3,000 הנכנסים היומית".