מקדם ההדבקה ירד ל-0.83; שיעור הבדיקות החיוביות: 3.1%

משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 2,509 נשאים חדשים, זאת כאשר מניין החולים שבמצב קשה עומד על 613 איש. עד כה חוסנו כ-5 מיליון ישראלים - יותר מ-4 מיליון מתוכם קיבלו גם את המנה השנייה

זמן צפייה: 00:48

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי 2,509 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, זאת כאשר מקדם ההדבקה ממשיך את מגמת הירידה ועומד כיום על 0.83. בכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-815,462 בני אדם. כעת בארץ, 35,576 נשאים פעילים, בהם 613 במצב קשה, מתוכם 212 שמחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עלה ל-5,975.

אתמול בוצעו 82,657 בדיקות - 3.1% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, 997 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 903 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר עד כה חוסנו 5 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 4 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תחקיר "הארץ": טענות לתקיפה וניצול מיני מצד יהודה משי זהב

ביידן: חיסונים לכלל האוכלוסייה האמריקנית – החל מחודש מאי

אשת רה"מ עברה בהצלחה ניתוח להסרת התוספתן – מצבה טוב

הכנות אחרונות לקראת פתיחת מחלקות הקורונה בבית החולים רמב''ם
מחלקת קורונה בבי''ח רמב''ם | צילום: דובר צה''ל

ובמקביל לנתונים המעודדים של משרד הבריאות, גם ראש קבינט המומחים שמייעץ לממונה הקורונה הפרופסור רן בליצר נשמע היום אופטימי במיוחד: "הצלחת מבצע החיסון מעודדת מאד", כתב בליצר בחשבון הטוויטר שלו. "כל שבוע שחולף תוך המשך המבצע מרחיק אותנו מטווח הסכנה, ומחזק את ההמלצה שניתנה לפתיחה מדורגת אך נרחבת מאד של המשק. יש להמשיך ולמנוע התפשטות המחלה בילדים ולשדרג את מערך 'מגן חינוך'".

אמש פורסם בחדשות 13 כי ארבעה אנשי צוות מבית החולים שיבא תל השומר שהיו מחוסנים באופן מלא, נדבקו ממטופל שלא התחסן - אך הם לא פיתחו תסמינים ומצבם מוגדר טוב. לדברי גורמים בבית החולים, מקור ההדבקה היא אשתו של המטופל, שידעה שהיא מאומתת ולמרות זאת הגיעה לבקרו. מעבר לארבעת אנשי הצוות, נדבקו גם שבעה מטופלים שחלקם לא חוסנו כלל.