מקדם ההדבקה ירד ל-0.9; ירידה נוספת במספר החולים שבמצב קשה

אתמול אובחנו 3,055 נשאי קורונה נוספים, זאת כאשר שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 3.3%. עד כה, יותר מ-5 מיליון ישראלים חוסנו במנה השנייה, 3.9 מיליון מתוכם קיבלו גם את המנה השנייה

זמן צפייה: 01:16

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי 3,055 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, זאת כאשר מקדם ההדבקה ממשיך את מגמת הירידה ועומד כיום על 0.9. בכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-809,870 בני אדם. כעת בארץ, 38,577 נשאים פעילים, בהם 653 במצב קשה, מתוכם 215 שמחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עלה ל-5,936.

אתמול בוצעו 94,783 בדיקות - 3.3% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, 1,073 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 985 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר עד כה חוסנו 5 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 3.9 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.

בדוח היומי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, נכתב כי מבצע החיסונים נותן את אותותיו, שכן שיעור המאומתים יורד בעקביות וגם מספר החולים במצב קשה יורד באיטיות. "עם זאת", הזהירו, "היקף התחלואה עודנו גבוה ויש להיזהר משאננות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

13 יום לבחירות: מה צפוי למתמודדים המובילים בישורת האחרונה?

מודיעין משטרתי קובע: משפחת אלפרון חזרה להשתלט על אזור השרון

התאבדות החייל ניב לובטון: קצין מצ"ח שהודח תקף את הרמטכ"ל

אמש הוציאו שופטי בג"ץ צו על תנאי על החוק שמאפשר להעביר מידע לרשויות אודות תושבים שלא התחסנו נגד קורונה, ובכך הקפיאו את ההליך שאושר בכנסת. זאת, בשל פגיעה בזכות החוקתית לפרטיות. החוק הוקפא בעקבות עתירות שהוגשו לבית המשפט.

עורך הדין גיל גן מור מהאגודה לזכויות האזרח מסר כי "גם בדיון וחרף שאלות חוזרות ונשנות של בית המשפט נציגי הממשלה והכנסת לא הצביעו על תועלת משמעותית שתעלה מהעברת המידע הרפואי הרגיש למשרדי הממשלה ולרשויות המקומיות. זו עוד פגיעה קשה בזכות החוקתית לפרטיות שכפי שציינה הנשיאה חיות בדיון נשחקה משמעותית בשנה האחרונה".