מקדם ההדבקה הנמוך ביותר מדצמבר; בחברה הערבית המגפה מתפשטת

משרד הבריאות עדכן כי מקדם ההדבקה עומד כיום על 0.79, כאשר במגזר החרדי המספר נמוך אף יותר ועומד על 0.68; אתמול אובחנו 3,011 נשאים חדשים - 6.2% מהבדיקות חיוביות. 858 מהחולים במצב קשה

זמן צפייה: 01:19

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי מקדם ההדבקה עומד כיום על 0.79, שזהו המספר הנמוך ביותר שנרשם מאז חודש דצמבר. במגזר החרדי המקדם נמוך אף יותר ועומד על 0.68, אולם מנגד - בחברה הערבית המקדם גבוה מ-1, מה שאומר שהמגפה בחברה זו עדיין מתפשטת.

בתוך כך, מטעם המשרד יצאה הודעה מיוחדת למנהלי בתי החולים שבה נכתב כי "היעדר נוגדנים או רמה נמוכה שלהם בבדיקה סרולוגית אינם מעידים בהכרח על היעדר חסינות". משכך, המשרד  הורה שלא לבצע בדיקות סרולוגיות בקרב מתחסנים עבור הערכת נוגדנים, ואף המליץ לא לקבל החלטות על מתן חיסון לפי תוצאות בדיקה סרולוגית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ארה"ב: מוכנים לשיחות עם איראן על חזרה להסכם הגרעין

האזרחית הישראלית שהוחזקה בסוריה נחתה בישראל

התחזית: אחרי השלג – הגשם יתחזק וילווה בברקים ורעמים

בדיקות קורונה במעבדות צה''ל
בדיקות קורונה במעבדות צה''ל | צילום: דובר צה''ל

עוד עדכן משרד הבריאות כי 3,011 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-743,814 בני אדם. כעת בארץ, 48,018 חולים פעילים, בהם 858 במצב קשה, מתוכם 291 שמחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עלה ל-5,521.

אתמול בוצעו 49,867 בדיקות - 6.2% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, 1,331 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 1,386 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר עד כה חוסנו 4.2 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 2.8 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.

אישה מתחסנת לקורונה | צילום: רויטרס

ברקע הירידה בתחלואה, ביום ראשון תתחדש הפעילות במסחר בהתאם להחלטת קבינט הקורונה. על פי המתווה המלא עליו הצביעו השרים, בתחילת השבוע יום ראשון הקרוב ייפתחו חנויות הרחוב, הקניונים, הביגים, השווקים, המוזיאונים, הספריות, ובתי התפילה - ללא הגבלות של התו הירוק שדורש תעודת מתחסן או מחוסן, אלא לפי "התו הסגול המצומצם".

המקומות שכן יפעלו תחת הגבלות התו הירוק הם: חדרי כושר וסטודיו, אירועי תרבות וספורט, בריכות שחייה, בתי תפילה, איים ירוקים (ים המלח) ומלונות - שלא יפעילו בשלב זה את חדרי האוכל, ואף יתנו כניסת ילדים בבדיקת קורונה שלילית מ-48 השעות האחרונות. מה שכן, בתי המלון יוכלו להפעיל בריכות ושירות חדרים.