עוד עדכן המשרד כי אתמול בוצעו 50,816 בדיקות - 3.4% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, מצבם של 133 מהחולים מוגדר בינוני, 668 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 2,046 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 630 אחיות ו-297 רופאים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח: האקרים רוסים פרצו למחשבי משרד האוצר האמריקני

2 פצועים קשה בתאונת שרשרת; כביש החוף לדרום נחסם למספר שעות

חנוכה סוער: גשמים מקומיים משעות הצהריים – חשש חמור לשיטפונות

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, בריאיון ל"העולם הבוקר" ברשת 13, מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי התייחס למבצע החיסונים הנרחב שיחל בקרוב בישראל, והבהיר: "החיסון אומנם פותח במהירות בשל מצב החירום - אבל לא עוגלו פינות. נעשו כל הניסויים ונמצאה יעילות של מעל 90%, כך שאני חושב שצריך להאמין בו".

"אפשר להתחסן או להמשיך לחלות, אין תרופה אחרת", הוסיף לוי. בהמשך, הוא סיפר כי משרד הבריאות נערך לחסן "ניתח ניכר מהאוכלוסייה כבר לקראת תום הרבעון הראשון", כלשונו. "אני מעריך שנתחיל לחסן כבר לקראת השבוע הבא".

בדיקות קורונה במעבדות צה''ל
בדיקות קורונה במעבדות צה''ל | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר היום פרסם מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה אזהרה לפיה הם מעריכים כי מספר המאומתים צפוי לעלות לכ-2,500 ליום בממוצע שבועי, עד סוף החודש. באמ"ן חישבו את הנתון לפי ערכו הנוכחי של מקדם ההדבקה, שעומד על 1.15 עד 1.2.

מניין החולים הקשים, התריעו באמ"ן, צפוי לעלות גם כן - וכרגע לא כדאי לשמוח יותר מדי ממבצע החיסונים שיחל בקרוב. "החיסונים לא צפויים להשפיע באופן ממשי על מהלך המגפה בישראל עד שלהי החורף הנוכחי", הבהירו.